Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 sierpnia 2001, 09:48

autor: Mateusz "Gabriel Angel"

Heroes of Might & Magic IV - przed premierą - Strona 2

Czwarta już część legendarnej serii Heroes of Might and Magic będzie najbardziej rewolucyjną ze wszystkich części. Zmianom ulegnie nie tylko grafika ale i sposób samej rozgrywki.

W popularnej III, można było sterować maksymalnie ośmioma armiami, a każdą mógł dowodzić tylko jeden heros. W nowej odsłonie, bohaterów w armii można mieć do woli – w końcu będzie można stworzyć elitarny oddział, któremu nikt się nie sprzeciwi (w razie sprzeciwienia się, nikt oczywiście nie przeżyje).

Idąc dalej tematem bohaterów, będzie 11 początkowych klas postaci (min. nekromanta, łucznik, wojownik, barbarzyńca oraz czarownik). Każda klasa posiada 9 podstawowych umiejętności, cztery umiejętności zwykłe jak walka czy taktyka i pięć zdolności magicznych (np. magia życia, magia śmierci, magia natury). Od Was zależeć będzie, które 5 z tych 9 umiejętności będziecie chcieli podnieść, a to, które będzie można ulepszyć, zależeć będzie także od klasy postaci, którą wybierzecie; nie wszystkie mogą szkolić się w każdej umiejętności, np. barbarzyńca nie może używać żadnych czarów. Natomiast każdy z tych pięciu podstawowych umiejętności dzieli się na kolejne trzy, co daje dosyć dużą kombinację, tworząc wiele rodzajów specjalizacji.

Rozwój Waszych bohaterów będzie bardzo ważny, gdyż w HoMM IV stają się oni, pełnowartościowymi wojownikami. Tak, tak, będzie można się nimi ruszać i rzucać się w wir walki. Ale trzeba uważać, ponieważ po przegranej bitwie, bohater zwycięzca będzie mógł wybrać, co z Waszym herosem uczynić. Może go, albo zgładzić na miejscu, albo uwięzić w lochu – wtedy trzeba będzie ruszyć na miasto i go odbić. I wbrew pozorom to drugie nie jest takie łatwe na jakie wygląda (zabitego zawsze można wskrzesić, a po uwięzionego trzeba udać się do bram miasta i zapukać mieczem). Warto dbać o swoich bohaterów, bo będą bardzo przydatni w budowaniu twojej potęgi – w IV bohaterowie mają być jeszcze bardziej potężni niż w poprzednich częściach, ponieważ zwiększono górny pułap poziomu do 99.

Miast będzie sześć rodzajów, każdy dysponujący odmiennymi jednostkami i technologią oraz unikatowym stylem architektonicznym. Miasta są większe, więcej w nich budowli, bardziej skomplikowany stał się system budowania jednostek. Będziecie mieli dwie ścieżki wyboru – albo postawicie na jeden rodzaj wojska, wtedy będzie on miał lepsze współczynniki, albo zrobicie z miasta wielką papkę, zbieraninę różnych potworów. Jeden i drugi sposób są dobre, ale wybór powinien zależeć od taktyki jaką obierzecie podczas rozgrywki.

Do przejścia będzie siedem ogromnych kampanii, gdzie każda składa się przynajmniej z kilkunastu scenariuszy tworzących fabułę, przez którą będziecie musieli przejść razem z waszymi bohaterami i wojskiem. Każda kampania skupi się na wybranym typie miasta, aby nauczyć Was jednostek i taktyki. Mapy na których rozgrywane będą scenariusze są średnio dwa razy większe – wiele z nich posiada ukryte tereny pod ziemią.

Nawet jeśli nie jesteś miłośnikiem strategii turowych, to dzięki Heroes of Might & Magic IV, powinieneś przynajmniej spróbować się do nich przekonać. Gra będzie chodziła w większej rozdzielczości (do 1280x1024), a sama grafika została znacznie poprawiona (coś na co często narzekali niektórzy fani). Jeśli miałbym określić jednym słowem, tą nadchodzącą grę, wybrałbym: Ewolucja!. Nie przepraszam, raczej wybrałbym: Rewolucja! To słowo chyba najbardziej oddaje zmiany jakie pojawią w kolejnej części. Jestem pewien, że będzie to rewolucja bardzo pożyteczna.

Gabriel Angel

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.