Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 stycznia 2009, 10:54

autor: Maciej Jałowiec

Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie - przed premierą - Strona 2

Dziwny i kiczowaty świat gry Red Alert 3 już wkrótce zostanie uzupełniony o zawartość dodatku o nazwie Uprising. Co on wniesie, a czego poskąpi, dowiecie się z naszej zapowiedzi tego rozszerzenia.

Jak wynika z informacji powyżej, Uprising będzie dodatkiem koncentrującym się na zabawie dla pojedynczego gracza. W istocie – oficjalne rozszerzenie nie ma zawierać ani opcji kooperacji, ani tym bardziej trybu dla wielu graczy. W zamian za to zdecydowano się powiększyć tło fabularne, dodać kilka jednostek (o których za chwilkę) i dorzucić około 30 map do wykorzystania w trybie potyczki, czyli tzw. skirmishu. Na pytania o rozszerzenie zabawy wieloosobowej Electronic Arts odpowiada: „już wkrótce dowiecie się więcej”. Na forach poświęconych serii chodzą słuchy, że za kilka miesięcy dostaniemy drugie rozszerzenie do RA3, które pozwoli zagrać w Internecie z wykorzystaniem nowych map i jednostek. Co więcej, plansze opracowywane na potrzeby Uprising znajdą się również w podstawowej wersji gry – mają one zostać dołączone do jednego z patchów. Czyżby więc posiadacze RA3, kupując dodatek, mieli zapłacić m.in. za coś, co i tak będą mogli legalnie pobrać za darmo? Brzmi to jak poważny argument w stawianiu zarzutów korporacyjnej polityce EA.

Uprising odda do naszej dyspozycji jedenaście nowych jednostek. Wciąż nie mamy zbyt wielu informacji na ich temat, lecz wiadomo na pewno, że wśród nich znajdą się m.in. radzieccy Desolatorzy znani z Red Alert 2 (żołnierze potrafiący napromieniować pobliski teren, zabójcza broń na piechotę), elitarne jednostki Cryo-Legionnarie (wariacja na temat alianckich Chrono-Legionnarie z RA2) a także specyficzne latające fortece. Te ostatnie mają za zadanie uzupełnić podniebny arsenał Imperium Wschodzącego Słońca. Na jednym z obrazków w tym tekście można sprawdzić, jak jednostka tego typu ma wyglądać w grze.

Widzicie głowę w prawym górnym rogu? To latająca forteca – duma armii Imperium Wschodzącego Słońca.

Obsada aktorska biorąca udział w tworzeniu przerywników filmowych do Uprising to mieszanka znanych z RA3 osobistości i kilku nowych twarzy. Na 100% potwierdzona jest obecność Gemmy Atkinson (porucznik Eva) i Ivany Miličević (Dasza, pani oficer wywiadu radzieckiego). Oprócz tych dwóch uroczych kobiet, do pracy nad grą zaproszono również aktorkę Holly Valance, znaną m.in. z roli żony Michaela Scofielda w serialu Prison Break, a także z występu w filmie luźno opartym na serii gier Dead or Alive. Pani Valance ma zagrać rolę reporterki relacjonującej kolejne wydarzenia konfliktu zbrojnego. Na uwagę zasługuje również obecność Malcolma McDowella (Mechaniczna pomarańcza, Halloween z 2007 roku) – ma on zagrać prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.

Holly Valance. Oj, będzie na czym oko zawiesić :)

Command & Conquer: Red Alert 3 – Uprising będzie można zakupić poprzez system elektronicznej dystrybucji (mowa tu głównie o Direct2Drive). Amerykańska cena oficjalnego rozszerzenia ma wynosić około dwudziestu dolarów, lecz informacja ta dotyczy tylko wydania elektronicznego. Electronic Arts jeszcze nie określiło szczegółów wydania pudełkowego, na tego typu dane musimy jeszcze trochę poczekać. Jeśli premiera Uprising nie zostanie przesunięta, będziemy mogli pograć w ten dodatek w marcu bieżącego roku.

Maciej „Sandro” Jałowiec

NADZIEJE:

  • wielbiciele trybu dla pojedynczego gracza będą wniebowzięci;
  • nie wymaga RA3 do działania;
  • 50 wyzwań w ramach opcji „Commander’s Challenge” powinno przykuć do monitora na kilka godzin;
  • jednostki nawiązujące lub żywcem wyjęte z Command & Conquer: Red Alert 2;
  • 30 map dla fanów trybu potyczki (Skirmish);
  • nowa aktorka w obsadzie!

OBAWY:

  • kompletne zignorowanie trybu multiplayer;
  • brak co-opa;
  • wciąż nie wiemy, ile dodatek będzie kosztować w naszym kraju.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.