Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 sierpnia 2001, 13:08

autor: Paweł Biliński

Tony Hawk's Pro Skater 3 - zapowiedź - Strona 2

Tony Hawk's Pro Skater 3 to kolejna część znanej już serii gier sportowych traktujących o niesamowitych wyczynach i ewolucjach wykonywanych przy użyciu deskorolki.

I teraz pomysł który mi się bardzo podoba (chociaż mam lepsze pomysły ale trudniejsze do wykonania przez gracza ,dające jednak więcej radochy :), mianowicie chodzi tu o Hidden Combos. Polegają one na tym, że możemy wykonać specjalny trik np. podwójny kickflip naciskając dwa razy przycisk od flipów zamiast wciskając lewo + flip , lewo + flip. Również, tak jak to miało miejsce manualu, w THPS 2 zmienił się sposób grania , tak samo ma dotyczyć „revert”, który będzie wprowadzony do THPS 3. Revert jest to późny obrót o 180 stopni. Np. gdy grindujemy na poręczy robiąc 50-50, pod sam koniec wciskamy przycisk odpowiedni za revert i wtedy nasz skate gdy kończy grindowac wykonuje obrót o 180 stopni, teraz ten trik nazywa się właśnie 180 revert. Reverta można także zrobić z rampy dzięki czemu możemy wylądować na manuala nie kończąc combosa czyniąc tą grę jeszcze bardziej absurdalną. A teraz rewolucja jeśli chodzi o interakcje z obiektami, pojazdami oraz (uwaga) ludźmi. Będzie można np. strącić jakiś znak. Gdy zajedziemy taksówkarzowi drogę ten raz będzie starał się nas przejechać a innym razem po prostu nas zbluzga. Jednak najciekawszą rzeczą jest interakcja z ludźmi. Gdy spróbujemy wskoczyć na kogoś (hmmm...:) lub go przewrócić (hmmmmmm...), lepiej będzie później uważać gdyż ten człowiek będzie nas gonić i także spróbuje nas przewrócić. Gdy zbliżymy się powoli do przechodniów można będzie usłyszeć ich rozmowy. Albo gdy zrobimy dobry trik a ktoś akurat będzie nas obserwował, zwiększy się nasz mnożnik. Dużą ciekawostką jest to ,że jeśli np. zagrindujemy w pewnych miejscach w określonej kolejności możemy sprawić że będzie np. trzęsienie ziemi w Los Angeles. Głupie ale zabawne. Innym przykładem jest gdy po zagrindowaniu w odpowiedniej kolejności , pojawia się kamera ukazująca napad na bank i samochód którym uciekają przestępcy. Naszym zadaniem będzie znalezienie sposobu na jego odszukanie oraz zatrzymanie. Jeszcze durniejsze ale za to jeszcze zabawniejsze. Nie wspomniałem jeszcze o lokacjach których jak już wiadomo ma być ok. 8-10. Wiadomo tylko gdzie będzie pierwsze 6 tras. Będą one w takich lokacjach jak : Tokio, Kanada, Rio de Janeiro, wspomniany Los Angeles, Skater Island (Rhode Island - Middleton) oraz Paryż. Niewiele wiadomo jeszcze o trybie multiplayer. Neversoft chce stworzyć ogromny online’owy skatepark gdzie wielu graczy będzie mogło ze sobą rozmawiać, wymieniać się sprzętem, pokazywać właśnie nauczone triki, tworzyć turnieje itd. Rozbudowany zostanie edytor map oraz postaci. Nareszcie żeńska część graczy (a może graczek?) będzie mogła grać przedstawicielem swojej własnej płci. Niewiele wiadomo o edytorach ale maja nas zaskoczyć (skąd my to znamy). Jeśli już wspomniałem o postaciach to nie będzie zbyt wielu nowych skaterów, a w zasadzie tylko jeden. Tak tylko jeden nowy skater, Bam Margera. A na dodatek opuści nas Bob Burnquist. Pomimo tego , gra powtórzy co najmniej sukces swojej poprzedniczki. Pozostaje nam tylko czekać, lub grać nadal w THPS 2 aż nadejdzie wymarzony Tony Hawk Pro Skater 3.

Paweł "Bili" Biliński

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.