Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 1 października 2008, 12:03

autor: Jakub Kralka

Damnation - zapowiedź - Strona 3

Klimaty steampunku, Stany Zjednoczone borykające się z wojną secesyjną jeszcze w XX wieku i niezbyt doświadczone studio zajmujące się produkcją gry. Czy Damnation podbije serca graczy?

Przeczytaj recenzję Damnation - recenzja gry

Główny bohater nieraz zadziwi swą sprawnością fizyczną i umiejętnością wykorzystywania dobrodziejstw otoczenia. A gdyby te zawiodły – będzie mógł przecież skorzystać z prawdziwego arsenału zabójczej broni. Czeka na nas cała chmara wrogów, a do ich pokonania bardziej przydatna okaże się w tym wypadku finezja i zmysł wojownika niż ściśle przemyślana taktyka walki. Prawdziwym asem z rękawa ma być dla gameplay’u implementacja różnej maści pojazdów mechanicznych. Na podstawie materiałów zaprezentowanych przez producenta bez wątpienia można przyznać, że szczególnie ogniście prezentują się motory. Pozostaje mieć nadzieję, że twórcy w miarę sensownie wykorzystają drzemiący w nich potencjał. Osoby, które poczują się samotne w tak wielkim świecie, będą mogły liczyć na wsparcie partnerki w trybie co-operative. Gra ukaże się pod koniec tego roku na Playstation 3, Xboksa 360, a także komputery. Oprawa graficzna niezależnie od wersji robi umiarkowane wrażenie, ale gra światła i cienia zasługuje na szczerą pochwałę.

I prawdziwy miodek na koniec – motory w akcji!

Przedsmak Damnation mogli poznać wszyscy, którzy zaopatrzyli się w odpowiedni mod do Unreal Tournament 2004. To właśnie dzięki tej modyfikacji studio Blue Omega dostało swoją szansę na spróbowanie sił w świecie wielkich gier. Czy tak mało doświadczony zespół będzie w stanie stworzyć coś, co wybije się ponad przeciętność? Z samych obietnic twórców niestety trudno wnioskować, że należy oczekiwać produktu wyjątkowego. Ciekawym zagraniem z pewnością są steampunkowe klimaty, jednak czy wojna secesyjna, Dziki Zachód, kilka rozwiązań ze Stalkera i kilka z Tomb Raider wystarczy, żeby stworzyć dobrą grę? Mam spore obawy, czy nie wyjdzie z tego niestrawny zakalec, niemniej trzymam kciuki za młode studio. W końcu oryginalne pomysły są w cenie, a kto nie ryzykuje, ten gier nie produkuje!

Jakub „Kuba” Kralka

NADZIEJE:

  • jeśli nie klimat, to co?
  • pojazdy mechaniczne;
  • akrobacje i dobry system walki z przeciwnikami.

OBAWY:

  • naciągana fabuła z namiastką wojny secesyjnej;
  • gra może być przekombinowana;
  • niezbyt doświadczone studio odpowiedzialne za produkcję.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.