Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 1 października 2008, 12:03

autor: Jakub Kralka

Damnation - zapowiedź - Strona 2

Klimaty steampunku, Stany Zjednoczone borykające się z wojną secesyjną jeszcze w XX wieku i niezbyt doświadczone studio zajmujące się produkcją gry. Czy Damnation podbije serca graczy?

Przeczytaj recenzję Damnation - recenzja gry

Co ciekawe w konflikcie tym – obok sił Unii i Konfederacji – pojawia się zupełnie nowa, trzecia strona w postaci bogatego przedsiębiorcy W. D. Prescotta oraz wszystkiego tego, co może on kupić za posiadane pieniądze. A ma ich niestety dość sporo, dzięki czemu dość szybko wysuwa się na czoło tej rywalizacji, dążąc przy pomocy cyborgów do zjednoczenia Stanów Zjednoczonych pod własnym berłem. I właśnie w tym momencie na arenie zmagań pojawia się także nasz bohater – niejaki Hamilton Rourke, sprzymierzony z grupą rebeliantów o nazwie Peacemakers. Tradycyjnie już gracze mają przechlapane – muszą bowiem w pojedynkę uratować Amerykę, świat, ludzkość, no i przede wszystkim Królową.

Ale pojawia się płeć piękna i od razu robi się gorąco...

Sami twórcy podkreślają, że akcja ich gry umiejscowiona jest w typowo steampunkowych realiach, do czego zresztą znakomitą przesłanką jest fakt przedstawienia historii w mocno alternatywnym tonie. Nie zabraknie oryginalnych machin napędzanych parą (ang. steam – stąd między innymi nazwa), a nawet nieracjonalnych krzyżówek fantazji z rzeczywistością czy dziwnych zastosowań z niespotykaną w dzisiejszych czasach techniką. Takie klimaty nie są szczególnie popularne wśród twórców gier. Wprawdzie można by wymienić kilka przygodówek bazujących na twórczości Verne’a, jednakże najbardziej charakterystycznym i typowym przykładem wydaje się być często niedoceniany cRPG o nazwie Arcanum, gdzie krasnoludy jeździły koleją... a w każdym razie coś w tym stylu.

Assassin’s Creed jakieś 800 lat + wiadro haszyszu później.

Wybranie takich, a nie innych realiów naturalnie przełoży się na warunki rozgrywki. Lokacje pojawiające się w Damnation mają być naprawdę spore, by gracz mógł poczuć ogrom otaczającego go świata. Sama architektura tegoż jest dość specyficzna, oprócz drewna i kamienia pojawia się dużo konstrukcji zbudowanych z różnego rodzaju metalu, a również ich kształt zdaje się gwarantować sporą różnorodność rozgrywki, pozwalając na różne akrobacje, zjeżdżanie po linach, wspinaczki, a nawet realizację talentów zahaczających o le parkour.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.