Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 16 lipca 2008, 14:09

autor: Łukasz "Łukasz Malik" Malik

Operation Flashpoint: Dragon Rising - E3 2008

Przed "mistrzami kodu" stoi trudne zadanie - odbudowanie zaufania fanów Flashpointa, które stracili porzucając Bohemię - twórców pierwszej gry. To jednak Codemasters ma środki finansowe i pomysł, aby zrobić z Dragon Rising godną następczynię pierwowzoru.

Przeczytaj recenzję Operation Flashpoint: Dragon Rising - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Po zapowiedzi konsolowej edycji Operation Flashpoint 2 na forach zagrzmiało. Obawy rozbudził przede wszystkim rozwód Codemasters z czeską ekipą Bohemia Interactive, odpowiedzialną za pierwszą część serii. Zespół Marka Spaniela skupił się jednak na ArmA: Armed Assault – właściwym następcy militarnego bestselleru. Mistrzowie Kodu poszli swoją drogą i postanowili wyprodukować własną wersję wirtualnej wojny. Zainwestowali w markę, która przyniosła im finansowy sukces. Informacja o konsolowej wersji sequela mocno zdziwiła fanów. Padły zarzuty, że konieczność dostosowania sterowania do pada uprości i spłyci rozgrywkę. Dzisiaj jednak możemy przyznać, iż ekipa odpowiedzialna za drugą część wie, co chce osiągnąć. Po prezentacji na E3 śmiało stwierdzamy, iż Dragon Rising pewnie podąża za śladami wytyczonymi przez poprzednika. Wciąż będziemy mieli do czynienia z najbardziej realistycznym i rozbudowanym symulatorem współczesnego żołnierza, a wszystko to w oprawie najwyższej klasy, napędzanej silnikiem NEON.

To niestety tylko kadr z prerenderowanego filmu.

Akcja toczy się na wyspie Skira, położonej niedaleko wschodniego wybrzeża Rosji. Stacjonujące tam wojska amerykańskie mają za zadanie strzec złóż ropy i gazu oraz ludzi przy nich pracujących. Spokój kończy się jednak po interwencji chińskich frakcji militarnych. Zaskakujący atak przeobraża się w ogromną inwazję zagrażającą przede wszystkim mieszkającym tam Rosjanom. Wschodni bracia zwracają się z prośbą o pomoc do amerykańskiego rządu, który postawia wysłać w rejon konfliktu dodatkowe siły.

Pomimo, że akcja toczy się tylko na jednej wyspie teren działań wojennych będzie bardzo różnorodny. Według twórców wygląd Skiry wzorowany jest na rzeczywiście istniejącym Sachalinie. Z tego też powodu krajobraz będzie wyjątkowo realistyczny. Żołnierze zwiedzą wioski, duże miasta, bagna oraz lasy. Niektóre z lokacji odtworzono na bazie gigantycznej ilości zdjęć, toteż mamy nadzieję, iż słowa o realizmie wyglądu wyspy nie są bez pokrycia.

Saints Row 5 to nie jest Saints Row. To zupełnie nowa gra
Saints Row 5 to nie jest Saints Row. To zupełnie nowa gra

Przed premierą

Saints Row: Self Made, bo tak będzie się zwała „piątka” ma być grą bez szaleństwa, bez gumowych przyrodzeń i bez kiczu. Czy to ma sens? Wciąż szukam odpowiedzi na to pytanie, choć wstępnie mi się to podoba.

Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka
Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka

Przed premierą

Scorn studia Ebb Software to gra, którą mógłby wymyślić Hans R. Giger, twórca ksenomorfa z filmu Obcy: Ósmy Pasażer Nostromo. Zapowiada się horror straszny i... mięsisty (dosłownie!).

Enlisted - darmowy Battlefield, w którym i tak będziesz płacił
Enlisted - darmowy Battlefield, w którym i tak będziesz płacił

Przed premierą

Enlisted nie jest złą grą, ale ma złe korzenie. Albo raczej specyficzne, bo politykę free-to-play twórców War Thundera albo się akceptuje, albo nie. Ja nie jestem ich fanem, ale strzelało mi się tutaj lepiej niż w Battlefieldzie 5.