Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 16 lipca 2008, 14:09

autor: Łukasz Malik

Operation Flashpoint: Dragon Rising - E3 2008

Przed "mistrzami kodu" stoi trudne zadanie - odbudowanie zaufania fanów Flashpointa, które stracili porzucając Bohemię - twórców pierwszej gry. To jednak Codemasters ma środki finansowe i pomysł, aby zrobić z Dragon Rising godną następczynię pierwowzoru.

Przeczytaj recenzję Operation Flashpoint: Dragon Rising - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Po zapowiedzi konsolowej edycji Operation Flashpoint 2 na forach zagrzmiało. Obawy rozbudził przede wszystkim rozwód Codemasters z czeską ekipą Bohemia Interactive, odpowiedzialną za pierwszą część serii. Zespół Marka Spaniela skupił się jednak na ArmA: Armed Assault – właściwym następcy militarnego bestselleru. Mistrzowie Kodu poszli swoją drogą i postanowili wyprodukować własną wersję wirtualnej wojny. Zainwestowali w markę, która przyniosła im finansowy sukces. Informacja o konsolowej wersji sequela mocno zdziwiła fanów. Padły zarzuty, że konieczność dostosowania sterowania do pada uprości i spłyci rozgrywkę. Dzisiaj jednak możemy przyznać, iż ekipa odpowiedzialna za drugą część wie, co chce osiągnąć. Po prezentacji na E3 śmiało stwierdzamy, iż Dragon Rising pewnie podąża za śladami wytyczonymi przez poprzednika. Wciąż będziemy mieli do czynienia z najbardziej realistycznym i rozbudowanym symulatorem współczesnego żołnierza, a wszystko to w oprawie najwyższej klasy, napędzanej silnikiem NEON.

To niestety tylko kadr z prerenderowanego filmu.

Akcja toczy się na wyspie Skira, położonej niedaleko wschodniego wybrzeża Rosji. Stacjonujące tam wojska amerykańskie mają za zadanie strzec złóż ropy i gazu oraz ludzi przy nich pracujących. Spokój kończy się jednak po interwencji chińskich frakcji militarnych. Zaskakujący atak przeobraża się w ogromną inwazję zagrażającą przede wszystkim mieszkającym tam Rosjanom. Wschodni bracia zwracają się z prośbą o pomoc do amerykańskiego rządu, który postawia wysłać w rejon konfliktu dodatkowe siły.

Pomimo, że akcja toczy się tylko na jednej wyspie teren działań wojennych będzie bardzo różnorodny. Według twórców wygląd Skiry wzorowany jest na rzeczywiście istniejącym Sachalinie. Z tego też powodu krajobraz będzie wyjątkowo realistyczny. Żołnierze zwiedzą wioski, duże miasta, bagna oraz lasy. Niektóre z lokacji odtworzono na bazie gigantycznej ilości zdjęć, toteż mamy nadzieję, iż słowa o realizmie wyglądu wyspy nie są bez pokrycia.

Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę
Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę

Przed premierą

Rok temu Ubisoft zaprezentował w trakcie E3 Gods & Monsters. Po ponad roku ciszy, gra wraca jako Immortals Fenyx Rising, przechodząc po drodze lekkie zmiany i będąc dziś grą… nie do końca wiadomo dla kogo.

Call of Duty Black Ops - Cold War - gorąca zimna wojna dla wielu graczy
Call of Duty Black Ops - Cold War - gorąca zimna wojna dla wielu graczy

Przed premierą

Po niedawnej prezentacji trybu fabularnego przyszedł czas na sprawdzenie, jak będzie wyglądał multiplayer w kolejnej już (siedemnastej!) odsłonie Call of Duty: Black Ops – Cold War. Tym razem znana seria zabierze nas w nie-tak-znowu-odległą przeszłość.

Grałem w Valhallę i Legion. Tej jesieni stawiam na Watch Dogs
Grałem w Valhallę i Legion. Tej jesieni stawiam na Watch Dogs

Przed premierą

Przed konferencją Ubisoft Forward miałem okazję zagrać w najnowsze odsłony obu głośnych serii, które Ubisoft wyda w tym roku. Po kilku godzinach z Assassin’s Creedem i Watch Dogs Legion, już wiem, że Legion będzie znacznie ciekawszym doświadczeniem.