Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 lipca 2008, 08:09

autor: Łukasz Kendryna

inFamous - zapowiedź - Strona 3

Twórcy inFAMOUS próbują przekonać nas, że ich najnowsze dzieło to gra dla dorosłych, która będzie pełna przemocy, moralnych dylematów i psychologicznych rozterek. Jak będzie naprawdę przekonamy się dopiero po wydaniu gry.

Przeczytaj recenzję inFamous - recenzja gry

Wrogów wyposażonych w ostrą amunicję unikniemy dzięki sprawnie zaprojektowanemu systemowi chowania się. Sami autorzy przyznają, że wiele pomysłów zaczerpnęli z ostatnich cover games (Gears of War, Metal Gear Solid 4 etc.), w których łatwość korzystania z osłon otoczenia daje wiele frajdy. Ponadto sprawność fizyczna naszego bohatera pozwoli na chowanie się nie tylko za autami, ale również za bilbordami, neonami i innymi elementami zawieszonymi w powietrzu. Jednak, w przeciwieństwie do wspomnianych wcześniej gier, użycie broni palnej przez samego gracza będzie niemożliwe. Twórcy skupili się wyłącznie na dopracowaniu jego nadprzyrodzonych zdolności. Obiecują, że te będą oddziaływać na „naturalne” źródła prądu (auta, lampy, generatory), zwiększając w ten sposób interakcję z otoczeniem i niszczycielskie zdolności bohatera.

Le parkour w wykonaniu Dylana.

W całym tym post-eksplozyjnym zamieszaniu nasz bohater nie pozostanie sam, bowiem będzie mógł liczyć na wsparcie ze strony przyjaciół. Jednym z nich jest Zake, maniak apokaliptycznych wizji przyszłości, dla którego każda, nawet najmniejsza katastrofa ma drugie, spiskowe dno. W trakcie rozgrywki nie obejdzie się również bez wątku miłosnego. Drugą połową Dylana jest, a raczej była, Trish. Do rozstania dojdzie zaraz po rozpoczęciu rozgrywki, kiedy pani medyk dowie się, że w inicjacji wybuchu (w eksplozji zginęła jej siostra) brał udział jej chłopak. Ostatnim ujawnionym bohaterem jest radiowiec-amator imieniem Dallas. Przejmie on kontrolę nad stacjami telewizyjno-radiowymi, nadając pod szyldem The Voice of Survival (Głos Przetrwania). Podczas gdy inne kanały będą informować, że wszystko znajduje się pod pełną kontrolą, Dallas otworzy ludziom oczy i pomoże im przetrwać.

Twórcy inFAMOUS próbują przekonać nas, że ich najnowsze dzieło powinno być postrzegane jako gra dla dorosłych, która będzie pełna przemocy, moralnych dylematów i psychologicznych rozterek. Jednak już pierwszy kontakt ze zwiastunem i zdjęciami sugeruje coś zgoła innego. Gdyby nie wypowiedzi i zapewnienia autorów, wszystko wskazywałoby na kolejną zwyczajną grę akcji, w której jedynym celem rozgrywki jest efektowne wykańczanie hord przeciwników. Zatem dopóki gra nie pojawi się na sklepowych półkach, pozostaje tylko czekać, snując domysły co do ewentualnych zawiłości i ciężaru gatunkowego fabuły.

Łukasz „Crash” Kendryna

NADZIEJE:

  • skomplikowany główny bohater;
  • poważna, dorosła fabuła;
  • możliwość podejmowania decyzji oraz widoczne ich konsekwencje;
  • nadprzyrodzone zdolności w połączeniu z interakcją z otoczeniem mogą przysporzyć dużo frajdy.

OBAWY:

  • zapowiedzi twórców o ciężkim, dorosłym klimacie na razie potwierdza jedynie szary filtr na ekranie;
  • mało interesująca, przewidywalna fabuła z przerysowanymi postaciami;
  • prosta, wtórna rozgrywka.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.