autor: Łukasz Kendryna
inFamous - zapowiedź - Strona 3
Twórcy inFAMOUS próbują przekonać nas, że ich najnowsze dzieło to gra dla dorosłych, która będzie pełna przemocy, moralnych dylematów i psychologicznych rozterek. Jak będzie naprawdę przekonamy się dopiero po wydaniu gry.
Przeczytaj recenzję inFamous - recenzja gry
Wrogów wyposażonych w ostrą amunicję unikniemy dzięki sprawnie zaprojektowanemu systemowi chowania się. Sami autorzy przyznają, że wiele pomysłów zaczerpnęli z ostatnich cover games (Gears of War, Metal Gear Solid 4 etc.), w których łatwość korzystania z osłon otoczenia daje wiele frajdy. Ponadto sprawność fizyczna naszego bohatera pozwoli na chowanie się nie tylko za autami, ale również za bilbordami, neonami i innymi elementami zawieszonymi w powietrzu. Jednak, w przeciwieństwie do wspomnianych wcześniej gier, użycie broni palnej przez samego gracza będzie niemożliwe. Twórcy skupili się wyłącznie na dopracowaniu jego nadprzyrodzonych zdolności. Obiecują, że te będą oddziaływać na „naturalne” źródła prądu (auta, lampy, generatory), zwiększając w ten sposób interakcję z otoczeniem i niszczycielskie zdolności bohatera.

W całym tym post-eksplozyjnym zamieszaniu nasz bohater nie pozostanie sam, bowiem będzie mógł liczyć na wsparcie ze strony przyjaciół. Jednym z nich jest Zake, maniak apokaliptycznych wizji przyszłości, dla którego każda, nawet najmniejsza katastrofa ma drugie, spiskowe dno. W trakcie rozgrywki nie obejdzie się również bez wątku miłosnego. Drugą połową Dylana jest, a raczej była, Trish. Do rozstania dojdzie zaraz po rozpoczęciu rozgrywki, kiedy pani medyk dowie się, że w inicjacji wybuchu (w eksplozji zginęła jej siostra) brał udział jej chłopak. Ostatnim ujawnionym bohaterem jest radiowiec-amator imieniem Dallas. Przejmie on kontrolę nad stacjami telewizyjno-radiowymi, nadając pod szyldem The Voice of Survival (Głos Przetrwania). Podczas gdy inne kanały będą informować, że wszystko znajduje się pod pełną kontrolą, Dallas otworzy ludziom oczy i pomoże im przetrwać.
Twórcy inFAMOUS próbują przekonać nas, że ich najnowsze dzieło powinno być postrzegane jako gra dla dorosłych, która będzie pełna przemocy, moralnych dylematów i psychologicznych rozterek. Jednak już pierwszy kontakt ze zwiastunem i zdjęciami sugeruje coś zgoła innego. Gdyby nie wypowiedzi i zapewnienia autorów, wszystko wskazywałoby na kolejną zwyczajną grę akcji, w której jedynym celem rozgrywki jest efektowne wykańczanie hord przeciwników. Zatem dopóki gra nie pojawi się na sklepowych półkach, pozostaje tylko czekać, snując domysły co do ewentualnych zawiłości i ciężaru gatunkowego fabuły.
Łukasz „Crash” Kendryna
NADZIEJE:
- skomplikowany główny bohater;
- poważna, dorosła fabuła;
- możliwość podejmowania decyzji oraz widoczne ich konsekwencje;
- nadprzyrodzone zdolności w połączeniu z interakcją z otoczeniem mogą przysporzyć dużo frajdy.
OBAWY:
- zapowiedzi twórców o ciężkim, dorosłym klimacie na razie potwierdza jedynie szary filtr na ekranie;
- mało interesująca, przewidywalna fabuła z przerysowanymi postaciami;
- prosta, wtórna rozgrywka.