Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 lipca 2001, 17:01

autor: Branko Norwisz

Earth and Beyond - przed premierą - Strona 2

Czy nudzą was już gry MMORPG oparte o klimat fantasy? Czy chcielibyście usiąść za sterami własnego statku kosmicznego i związać swój los z losem tysięcy innych graczy z całego świata? Taką możliwość da wam Earth and Beyond.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Oprócz planet i bram, przestrzeń kosmiczną wypełnić mają statki sterowane prze komputer, kosmiczne potwory, a także bazy gwiezdne stanowiące oś rozgrywki. Część baz nakierowana jest tylko na wykonywanie jednej funkcji, np. będą to kasyna czy też kopalnie, działalność innych będzie zróżnicowana. W bazach tych gracz będzie mógł naprawić swój statek, kupić bądź sprzedać towary, a także za pomocą terminali ogłoszeniowych podjąć się wykonania różnorodnych misji dla jednej z ras: od przewiezienia pewnych przedmiotów poprzez patrol pewnych obszarów kosmosu do zniszczenia innych statków.

Śmierć postaci to jeden z ważnych problemów w takich grach. W Earth & Beyond, po śmierci postać zostaje natychmiast przetransportowana do najbliższej bazy gwiezdnej, z lekko tylko uszkodzonym statkiem nie tracąc nic ze swojego ekwipunku.

Prędzej czy później każdy gracz będzie musiał wziąć udział w walce, czy to atakując innych czy też tylko broniąc swojej własności. Do dyspozycji gracza zostaje oddany cały arsenał broni, mający różnorodne zastosowanie. Jedne z broni służą do zdjęcia osłon statku przeciwnika, inne są lepsze do unieruchomienia go, inne zaś do zadania finałowego ciosu. Co więcej, istniejące w kosmosie mgławice mogą w znaczący sposób wpłynąć na efektywność oddziaływania broni.

Jeśli zaś chodzi o kwestię walk pomiędzy graczami, to nie będzie ona możliwa w każdym momencie. Okolice miejsc, w których przedstawiciele każdej z ras zaczynają grę, będą wolne od takich walk. Jednak około jednej piątej obszaru gry nie będzie miało ograniczeń. Wielkość tych obszarów ma ulegać zmianie w zależności od aktualnych wydarzeń w świecie gry np. w momencie wybuchu wojny pomiędzy dwoma rasami, każdy statek należący do jednej z ras znajdujący się na obszarze drugiej może stać się celem ataku.

Podsumowując, jeśli chcecie pilotować swój własny pojazd kosmiczny, handlować towarami, odkrywać zakątki wszechświata w których nie było wcześniej człowieka, czy też walczyć w kosmosie , gdzie nikt nie usłyszy waszego krzyku, to powinniście zainteresować się Earth and Beyond, którego premiera ustalona została na przełom 2001/2002 roku.

Eric Magnus

Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?
Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?

Przed premierą

Star Citizen to bardzo obiecujący projekt - zebrał w końcu w formie crowdfundingu 95 milionów dolarów. Na jakim etapie są prace? Czy zawirowania wokół tytułu odbiją się na jakości gry?

Star Citizen -  spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?
Star Citizen - spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?

Przed premierą

Chris Roberts ma prawie 30 milionów dolarów na wprowadzenie w życie nowoczesnej mieszanki Wing Commandera, Privateera i Freelancera. Rozmach Star Citizena jest ogromny, ale równie wielkie są oczekiwania fanów.

Gra Star Citizen, czyli co najlepsze z Wing Commandera, Privateera i EVE Online
Gra Star Citizen, czyli co najlepsze z Wing Commandera, Privateera i EVE Online

Przed premierą

Chris Roberts chce przywrócić blask gatunkowi kosmicznych symulatorów tworząc grę, która połączy jakość bitew i fabuły z Wing Commandera z otwartym światem Privateera.