Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 kwietnia 2008, 16:06

autor: Katarzyna Grysiewicz

SimCity Społeczności: Na wakacjach - zapowiedź - Strona 2

Pod względem grafiki Destinations praktycznie niczym nie będzie różniło się od podstawowej wersji gry. W dodatku ponownie ujrzymy barwne lokacje i dosyć dobrze wykonane budynki.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Gospodarz miasta nie powinien również zapomnieć o zapewnieniu odwiedzającym odpowiednich rozrywek. Atrakcyjność okolicy zapewne zwiększy obecność wesołego miasteczka z kolorowymi karuzelami, cyrku, kasyna czy hali wystawowej. Turyści rządni o wiele większych emocji będą mogli zwiedzić miejsce katastrofy UFO. Lokacje usytuowane nad jeziorem czy brzegiem morza zapewnią gościom sposobność wylegiwania się w ciepłych promieniach słońca, surfowania na desce czy nurkowania. Rzecz jasna nie będzie można zapomnieć o zapewnieniu wczasowiczom miejsc, w których mogliby posilić się i ugasić pragnienie. Destination zaoferuje szereg tego typu obiektów, począwszy od fast foodów, poprzez plażowe bary szybkiej obsługi, a na szykownych restauracjach skończywszy. Nie powinno również zabraknąć nocnych klubów i dyskotek.

Modele postaci i samochodów nie wyglądają zbyt imponująco.

Trzeba też będzie postarać się o uzupełnienie charakteru postawionego miasta o takie elementy, jak pomniki czy zieleń. Rzecz jasna zupełnie inna roślinność będzie rosła w lokacjach umieszczonych nad brzegiem morza, inna w miejscach przypominających Las Vegas, a jeszcze inna w miasteczkach nastawionych na agroturystykę. Wszystko zależy od tego, na jakich turystach zechce się zarobić. A tych z kolei pojawi się ponad trzydzieści rodzajów, począwszy od pielgrzymów, poprzez podróżujących biznesmenów, a na globtroterach skończywszy. Każdy z nich będzie miał jakieś oczekiwania co do odwiedzanego miejsca. Chcąc ich zatrzymać, a tym samym zachęcić do wydania jak największej ilości pieniędzy, trzeba będzie spełniać ich oczekiwania co do wybudowanych atrakcji czy miejsc noclegowych. Pod tym względem rozgrywka stanie się jeszcze bardziej podobna do takich pozycji jak Hotel Giant czy Las Vegas Tycoon.

Podobnie jak w przypadku podstawowej wersji SimCity Społeczności tak i w Na Wakacjach cała rozgrywka zostanie oparta nie na ilości pieniędzy znajdujących się w skarbcu miejskim czy bacznym obserwowaniu kilkunastu wykresów przedstawiających kondycję metropolii lecz na wskaźnikach, które po raz pierwszy pojawiły się właśnie w Societies. Niewiadomo natomiast, czy w rozszerzeniu produktywność, dobrobyt, kreatywność, duchowość, władza i wiedza zostaną uzupełnione o coś jeszcze. Możliwe, że producenci stworzą kolejne wskaźniki, jak chociażby wartość historyczna obiektów (w przypadku pomników czy muzeów).

Pod względem grafiki Destinations praktycznie niczym nie będzie różniło się od podstawowej wersji gry. W dodatku ponownie ujrzymy barwne lokacje i dosyć dobrze wykonane budynki. Niemniej jednak ponownie może razić niezbyt staranne wykonanie modeli postaci oraz samochodów. Oby te braki ponownie rekompensowała ścieżka dźwiękowa, która stanowiła jeden z najmocniejszych elementów Społeczności. Jak będzie w rzeczywistości, przekonamy się już pod koniec maja, gdy gotowy produkt trafi do polskich sklepów.

Katarzyna „Major Doktor Upiorna” Grysiewicz

NADZIEJE:

  • poszerzenie rozgrywki o elementy pominięte w podstawce;
  • blisko setka nowych budynków i ponad trzydzieści dodatkowych postaci;
  • miła dla oka oprawa wizualna i ciekawa ścieżka dźwiękowa.

OBAWY:

  • dodatek może szybko się znudzić;
  • cena może okazać się niewspółmierna do oferowanych atrakcji;
  • rozgrywka nadal będzie bardziej przypominała tycoona niż starą serię SimCity.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.