Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 kwietnia 2008, 16:06

autor: Katarzyna Grysiewicz

SimCity Społeczności: Na wakacjach - zapowiedź - Strona 2

Pod względem grafiki Destinations praktycznie niczym nie będzie różniło się od podstawowej wersji gry. W dodatku ponownie ujrzymy barwne lokacje i dosyć dobrze wykonane budynki.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

SimCity Spoleczności zapewne nie było wymarzoną odsłoną kultowej serii. Najnowsza gra z tego cyklu prawie całkowicie zerwała z jej dotychczasowymi charakterystycznymi elementami. Gdy uruchomiłam Społeczności, byłam odrobinę zawiedziona. Nieco bajkowa oprawa wizualna oraz rozgrywka oparta o sześć nieprzeliczalnych na pieniądze współczynników sprawiły, że gra nie stanowiła już intelektualnego wyzwania lecz stała się mało wymagającym tycoonem. Z tego też względu z niewielkim zaciekawieniem odebrałam zapowiedź EA dodatku do tej przeciętnej pozycji.

Na pierwszy rzut oka gra bardziej przypomina Simsy niż SimCity

Szczęśliwie moje obawy zmniejszyły się po zapoznaniu się z dokładniejszymi informacjami na temat Destinations. Okazało się bowiem, że rozszerzenie uzupełni podstawową wersję o niedostępne (a przynajmniej nie w takim stopniu, aby zaspokoić oczekiwania fanów serii) w niej elementy. Przede wszystkim w grze zostanie rozbudowana kwestia transportu, którą początkowo potraktowano po macoszemu. Obecnie nic nie stanie na przeszkodzie wybudowania lotniska czy portu. Nie wiadomo jeszcze, jaki wpływ na całą rozgrywkę będzie miał transport powietrzny i wodny, jednak już sama jego obecność w grze stanowić będzie duży krok naprzód. W końcu tematem przewodnim dodatku są wakacje, które nieodzownie wiążą się z podróżowaniem.

Zbiór dostępnych budynków zostanie znacznie rozszerzony – pojawi się około stu nowych obiektów, mających pomóc wirtualnym burmistrzom w przekształceniu ich miasta w miejsce chętnie odwiedzane przez turystów. Z godnie z założeniami Społeczności stworzone lokacje będą zdecydowanie różniły się od siebie charakterem oraz wyglądem. Gracz będzie mógł wybudować pięciogwiazdkowy hotel dla osób z grubym portfelem lub na obrzeżach miasta umieścić pole namiotowe dla mniej zamożnych podróżników, szukających kontaktu z naturą. Turyści będą mogli przyjechać do romantycznego miasteczka ulokowanego w tropikalnych rejonach lub zawitać do spokojnej wioski, dającej szansę na wyciszenie i kontemplację. Gracz nie powinien również napotkać przeszkód na stworzenie autorytarnego miasta na wzór republiki bananowej, gdzie nawet przyjezdni są inwigilowani. Najprawdopodobniej każdy z takich obiektów wyposaży się w charakterystyczne dla niego elementy, jak chociażby basen, taras widokowy czy kort tenisowy (owe atrakcje mają występować w kilku wariantach). Kombinacji będzie naprawdę sporo – wszystko zależy wyłącznie od fantazji i kaprysu użytkownika.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.