Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 kwietnia 2008, 12:30

autor: Jakub Kralka

Numen: Contest of Heroes - przed premierą - Strona 3

Numen jest grą RPG, w której zdecydowany nacisk położono na elementy akcji. Jak podkreślają twórcy, sama walka oprze się jednak na czymś więcej niż tylko typowym dla gatunku nieustannym klikaniu w jedno miejsce.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Również strona wizualna produkcji stara się odwzorować klimat starożytnej Grecji. Większą część rozgrywki spędzimy na znajdujących się na południu kraju wysepkach, które nie są ze sobą połączone stałym lądem. Nie zabraknie charakterystycznej roślinności, gór, skał, a także licznych jaskiń i świątyń, w których naturalnie roi się od przeciwników. Wydarzenia widoczne na ekranie zobaczymy z perspektywy trzeciej osoby. Na podstawie zaprezentowanych do tej pory materiałów nietrudno wywnioskować, że Numen: Contest of Heroes ma bardzo ładną, szczegółową i dopracowaną oprawę graficzną. Nieco mniej wiemy na temat dźwięku – twórcy uważają go za jeden z głównych atutów gry, a za szczególną zaletę uznają zmienność ścieżki dźwiękowej w zależności od aktualnie odwiedzanych lokacji i etapu, dzięki czemu nastrój gry zostanie idealnie podkreślony również przy pomocy głośników.

Nareszcie trochę przestrzeni...

Premiera tytułu zapowiadana jest na trzeci kwartał 2008 roku. Do tego czasu być może ukaże się grywalne demo – chociaż producenci i wydawca, firma Akella, nie podjęli jeszcze w tej kwestii ostatecznej decyzji. Niestety, nie wiemy też nic na temat tego, czy gra będzie zawierała tryb multiplayer. W najgorszym wypadku jego brak może doskonale zastąpić system interakcji z ośmioma sterowanymi przez komputer herosami. Przypomina to nieco system zastosowany w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, gdzie w tajemniczej Zonie polowali także inni, rywalizujący z nami Stalkerzy. Na pewno warto poczekać tych kilka miesięcy na produkcję zapowiadającą się na świetną rozrywkę dla miłośników RPG z naciskiem położonym na akcję, a także dla wielbicieli... klimatów starożytnej Grecji. Dla fanów Titan Quest wydaje się to być pozycja wręcz obowiązkowa!

Jakub „Kuba” Kralka

NADZIEJE:

  • tryb interakcji z pozostałymi herosami;
  • efektowne odwzorowanie specyfiki starożytnej Grecji.

OBAWY:

  • czy twórcy będą pamiętać o multiplayerze?
  • nie zapowiada się na rewolucję w gatunku action RPG.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.