Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 kwietnia 2008, 12:30

autor: Jakub Kralka

Numen: Contest of Heroes - przed premierą - Strona 2

Numen jest grą RPG, w której zdecydowany nacisk położono na elementy akcji. Jak podkreślają twórcy, sama walka oprze się jednak na czymś więcej niż tylko typowym dla gatunku nieustannym klikaniu w jedno miejsce.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Ponadto magowie będą mieli do wyboru trzy różne specjalizacje – niektórzy wzmocnią swoją magię ofensywną, inni umiejętność leczenia, a jeszcze inni będą mogli szkolić się w zaklęciach pozwalających na kontrolowanie umysłów przeciwników. Podobnymi zasadami ma rządzić się zróżnicowanie pozostałych klas. Na dodatek nasza postać w trakcie zabawy nauczy się także zupełnie nowych, nie pochodzących od własnego patrona czarów. Twórcy zapowiadają bowiem, iż można oczekiwać różnego rodzaju misji, w których przyjdzie nam zmienić „wyznawanego” boga, a nawet... płeć! W efekcie, podsumowując wszystkie te informacje, łatwo dojść do wniosku, że gra nada się do co najmniej kilkakrotnego przejścia, za każdym razem inną ścieżką! Wszelkie umiejętności zostaną przedstawione w postaci drzewek i diagramów, tak popularnych w produkcjach z gatunku action RPG.

Hokus pokus, czary mary!

Wracając do kwestii naszych herosów – jest ich dziewięciu. Naturalnie wcielamy się w postać tylko jednego z nich, nie znaczy to jednak, że pozostała ósemka zajmie się uprawą oliwy i wypasaniem owiec. W trakcie zabawy będziemy rywalizować z resztą bohaterów na wielu płaszczyznach, prześcigając się w wypełnianiu zadań z poszukiwaniem artefaktu na czele, a nawet mierząc się miedzy sobą na specjalnej arenie. Opcja interakcji zadziała też w drugą stronę – może bowiem zdarzyć się tak, że tylko dzięki połączeniu swych umiejętności, herosi będą w stanie podołać jakiejś niezwykle trudnej misji. Generalnie jednak każdy z nich podąży swoją własną ścieżką i w efekcie powstanie wrażenie, że tak naprawdę wydarzenia w świecie gry nie zależą jedynie od naszej woli. Jeżeli jeden z bohaterów kontrolowanych przez komputer okaże się szybszy lub potężniejszy – być może zmuszeni będziemy uznać jego wyższość!

Numen: Contest of Heroes całymi garściami czerpie z greckiej mitologii. Wiemy już, że pojawią się bogowie Olimpu z wiernie odwzorowanymi cechami charakteru oraz nadnaturalnymi mocami. Będą też uwielbiani przez tłumy herosi – w końcu wcielimy się w jednego z nich! Ponadto nie zabraknie cyklopów, cerberów, minotaurów, gigantycznych pająków, a nawet wojowniczych Amazonek. Jak na RPG akcji przystało – te bestie, jak i wiele innych (nie tylko czysto mitologicznych), wystąpią w sporych ilościach. Na temat ekwipunku – póki co – niestety szczegółów jest niewiele. Cinematix Studios zapewnia, że będzie on mocno zróżnicowany i nie zabraknie w nim wyjątkowo mocnych, magicznie wzmacnianych przedmiotów.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.