autor: Paweł Fronczak
Mafia II - przed premierą - Strona 3
To samo, tylko więcej i bardziej efektownie. W grze możemy oczekiwać bezwzględnych, wiecznie eleganckich morderców, ostrych strzelanin oraz wartkich pościgów samochodowych. Całość ozdobiona zostanie zapierającą dech oprawą wizualną. Ale czy to wystarczy?
Przeczytaj recenzję Mafia II - recenzja gry
Grafika będzie lśnić i błyszczeć (gra powstaje nie tylko na peceta ale również na konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3). Na przedniej szybie samochodu odbiją się mijane budynki, a po wjechaniu w kałużę woda efektownie rozchlapie się na wszystkie strony. Co więcej bary zaprojektowane zostaną tak, aby przypominały te z ówczesnego okresu – na ścianach zawisną trofea, pojawią się staroświeckie regały pełne alkoholu, niemodne dziś odbiorniki radiowe czy drewniane krzesła. Po wyjściu na ulice ujrzymy zaśmiecone chodniki, archaiczne samochody oraz przestarzałe autobusy i pociągi, a w całym mieście zobaczymy zaledwie kilka wieżowców. Oddzielnym tematem są modele postaci. Dostrzeżemy wyraźne zmarszczki na czole, napięte żyły na przegubie czy zagięcia materiału marynarki, podczas trzymania broni. Na dziś dzień jestem pod wrażeniem efektu jaki sprawia całokształt, mimo że to tylko kilka obrazków i zwiastunów.

“It's not like the old days when we could do anything we want”
To samo, tylko więcej i bardziej efektownie. W grze możemy oczekiwać bezwzględnych, wiecznie eleganckich morderców, ostrych strzelanin oraz wartkich pościgów samochodowych. Całość ozdobiona zostanie zapierającą dech oprawą wizualną. Tylko czy to wystarczy? Na kilka miesięcy przed premierą martwi mnie fakt, że twórcy bardzo, za bardzo, skupiają się na technicznej stronie gry, a pomijają szczegóły fabularne. Jeśli po pięciu latach czekania dostaniemy tę samą Mafię z odświeżoną szatą graficzną, gracze mogą poczuć się zawiedzeni. Pozostaje tylko wierzyć, że zachowany zostanie specyficzny klimat dawnego, gangsterskiego światka.
Paweł “HopkinZ” Fronczak
NADZIEJE:
- powróci gangsterski klimat;
- znacznie lepsza oprawa graficzna.
OBAWY:
- twórcy za bardzo skupiają się na wizualnej stronie gry.