Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 lutego 2008, 10:16

autor: Paweł Fronczak

Mafia II - przed premierą - Strona 2

To samo, tylko więcej i bardziej efektownie. W grze możemy oczekiwać bezwzględnych, wiecznie eleganckich morderców, ostrych strzelanin oraz wartkich pościgów samochodowych. Całość ozdobiona zostanie zapierającą dech oprawą wizualną. Ale czy to wystarczy?

Przeczytaj recenzję Mafia II - recenzja gry

„(…) either his brains or his signature would be on the contract”

Na rozgrywkę składają się dwa czynniki. Pierwszym będzie ogólno pojęta wymiana ognia. Wszystkie rodzaje broni zostały zaprojektowane na bazie pukawek z tamtych lat. Na bank wystąpi prosty pistolet oraz słynny Tommy Gun. Po te zabawki sięgniemy podczas wielu strzelanin, które rozgrywać się będą między innymi w opuszczonym magazynie. Będzie też możliwość prucia nabojami podczas pościgu samochodowego, wystawiając tors przez szybę samochodu! Do tego dojdą takie smaczki jak egzekucje na bezbronnych, czołgających się i błagających o życie typkach. Pożałują, że nie okazali nam szacunku.

Zagadka: co gangsterzy trzymają w bagażniku? A) kije do golfa; b) pluszowego misia; c) przegniłego trupa?

Drugi atrakcyjny punkt rozgrywki to pościgi. Pamiętacie te powolne bryki i ślamazarną jazdę autem, znaną z poprzedniej części? Z tym koniec. Tutaj rozwiniemy znacznie większe prędkości, dzięki czemu sama jazda okaże się o wiele bardziej widowiskowa i efektowna. Chociaż niemrawe pojazdy odejdą do lamusa, nie spodziewajcie się od razu wypasionych fur rodem z Need for Speed – klimat ubiegłego wieku ma zostać zachowany.

W chwili obecnej trochę niepokojące jest to, że twórcy wyraźnie promują wizualną stronę gry. Ogólnie rzecz biorąc w Mafii 2 będziemy mieć wrażenie, jakbyśmy uczestniczyli w filmie. Złożą się na to między innymi przerywniki, które przedstawiają typowe dla gangsterskich filmów sceny (rozmowy w restauracji okraszone czarnym humorem czy trup w bagażniku). Ponadto dodany zostanie efekt, dzięki któremu w trakcie scen akcji kamera będzie nie tyle sztywno zawieszona za naszymi plecami, co raczej będzie płynąć za bohaterem. Tak jakby jakiś niewidzialny kamerzysta trzymał ją i biegł tuż obok. Te elementy mają nadać grze kinową, hollywoodzką otoczkę.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.