Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 stycznia 2008, 12:49

autor: Jacek Hałas

Dead Island - przed premierą - Strona 3

W folderach turystycznych widnieje luksusowy kurort na tropikalnej wyspie. Rzeczywistość okazuje się... delikatnie od reklamy odbiegać.

GOL: Wiemy, że akcja Dead Island rozpocznie się od katastrofy awionetki. Czy od razu zostaniemy rzuceni w wir walki czy może trochę czasu spędzimy na odnalezieniu się w nowej rzeczywistości? W jakich proporcjach zamierzacie wyważyć walkę i eksplorację? Czy fabuła ma stanowić ważny element gry?

PK: Fabuła odgrywa w Dead Island pierwszoplanową rolę. Chcemy opowiedzieć dramatyczną historię, w którą gracze będą mogli się zaangażować emocjonalnie. Walka i eksploracja w naturalny sposób są ze sobą związane. Cała wyspa jest opanowana przez zombie, dlatego poruszanie się po niej w wiązać się będzie z niebezpieczeństwami czyhającymi na gracza. Katastrofa samolotu na początku to jedynie przysłowiowe trzęsienie ziemi, po którym napięcie będzie już tylko wzrastać.

GOL: Czy przy planowaniu ogólnych zarysów fabuły oraz przebiegu samej gry czerpaliście inspiracje z klasyków kina grozy, jak chociażby trylogii George’a Romero albo Zombi 2 Lucio Fulci’ego?

PK: Jak już wspomniałem, zombie cieszą się u nas dużą popularnością. Oglądamy filmy, gramy w gry i czytamy niezliczone serie komiksowe o żywych trupach. Pomysłów na zombie jest tyle, ilu twórców. Bierzemy pod uwagę dzieła mistrzów klasyki jak również nowe horrory, ale nie powstrzymuje nas to od tworzenia własnych wizji. Zdajemy sobie sprawę, że kiedyś ludzi co innego straszyło, staramy się więc dostosować naszą grę do dzisiejszych realiów grozy.

GOL: Oficjalne informacje prasowe sugerują, iż duży nacisk zamierzacie położyć na zapewnienie nieliniowości rozgrywki. W jakim stopniu Dead Island będzie się tu odróżniał od innych gier akcji z widokiem FPP? Czy będziemy dysponowali pełną swobodą działania, czy może jednak główne zadania wykonamy w ustalonej kolejności? W jaki sposób podejmowane decyzje wpłyną na dalszy rozwój wydarzeń?

PK: Opowiedzenie wiarygodnej, interesującej historii byłoby niemożliwe bez pozwolenia graczom wywierać wpływu na kolejne wydarzenia. Należy pamiętać, że główny bohater znajduje się od samego początku w bardzo trudnej sytuacji. Musi zatroszczyć się o własne przetrwanie i odnaleźć zaginioną żonę. W takiej sytuacji spokojne zwiedzanie plaż i sączenie drinka z parasolką byłoby mocno niewiarygodne. Decyzje o tym, z kim się sprzymierzyć, które zadania wykonać i w jakiej kolejności, będą miały wpływ na dalszy przebieg gry oraz na jej zakończenie. Z pewnością będą zadania, których wykonanie będzie konieczne, ale będzie to wynikać z przebiegu fabuły oraz naszych wcześniejszych poczynań. Nawet wówczas sposób wykonania questu będzie zależał od gracza.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.