Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 listopada 2007, 09:55

autor: Łukasz Gajewski

Supreme Commander: W obliczu wroga - przed premierą - Strona 2

Dla osób, które Supreme Commandera nie polubiły, wprowadzone w dodatku zmiany wiele nie pomogą i prawdopodobnie nie skłonią ich do zakupu. Fani talentu Chrisa Taylora kupią tę grę i tak – mimo, że jak każdy dodatek wywoła pewnie niejedną gorącą dyskusję.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Wśród wielu zmian, o których mówią twórcy, wprowadzona zostanie także znacznie ulepszona AI – co dla wszystkich szukających w grze czegoś poza rozgrywką sieciową może mieć większe znaczenie, niż wszystkie pozostałe zmiany. Z przytoczonych przez beta-testerów opinii wynika, że nowy model sztucznej inteligencji stanowi znacznie poważniejsze wyzwanie niż ten z podstawowej wersji gry.

Wszystkie te modyfikacje i nowości nie zmienią oczywiście samego charakteru rozgrywki. Skala działań, ogromna różnorodność oddziałów, złożoność strategii – to wszystko na pewno pozostanie bez zmian. Nowa frakcja i zmiany w równowadze rozgrywki zmuszą doświadczonych graczy do zmiany stosowanych technik, ale z pewnością nie uczynią z Supreme Commandera gry prostej, lekkiej i przyjemnej.

Jedna z nowych jednostek.

Nowa kampania, w której projektowaniu twórcy wzięli sobie do serca najczęściej powtarzane zarzuty w stosunku do podstawki, ma spore szanse zainteresować tych, którzy do tej pory nie dali się wciągnąć dziełu Gas Powered Games. Usprawniona AI będzie stanowić większe wyzwanie dla graczy, którzy z różnych względów unikają multiplayera.

Dla osób, które Supreme Commandera nie polubiły, wprowadzone w dodatku zmiany wiele nie pomogą i prawdopodobnie nie skłonią ich do zakupu. Dla tych jednak, którzy dostrzegli w grze potencjał, ale nie mieli cierpliwości do przejścia kampanii, ani odwagi do walki z ludźmi, zmiany są szansą na ponowne spróbowanie sił na futurystycznych polach bitwy. Fani talentu Chrisa Taylora kupią tę grę i tak – mimo, że jak każdy dodatek wywoła pewnie niejedną gorącą dyskusję na forach dyskusyjnych.

Łukasz „Gajos” Gajewski

NADZIEJE:

  • lepsza AI;
  • nowa, bardziej dopracowana kampania;
  • nowe jednostki, budynki, nowa frakcja;
  • szereg mniejszych i większych ulepszeń (balans, grafika, silnik gry, zarządzenie pamięcią);
  • ulepszony interfejs.

OBAWA:

  • lepsza grafika to zazwyczaj większe wymagania.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.