autor: Łukasz Gajewski
Supreme Commander: W obliczu wroga - przed premierą - Strona 2
Dla osób, które Supreme Commandera nie polubiły, wprowadzone w dodatku zmiany wiele nie pomogą i prawdopodobnie nie skłonią ich do zakupu. Fani talentu Chrisa Taylora kupią tę grę i tak – mimo, że jak każdy dodatek wywoła pewnie niejedną gorącą dyskusję.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Wśród wielu zmian, o których mówią twórcy, wprowadzona zostanie także znacznie ulepszona AI – co dla wszystkich szukających w grze czegoś poza rozgrywką sieciową może mieć większe znaczenie, niż wszystkie pozostałe zmiany. Z przytoczonych przez beta-testerów opinii wynika, że nowy model sztucznej inteligencji stanowi znacznie poważniejsze wyzwanie niż ten z podstawowej wersji gry.
Wszystkie te modyfikacje i nowości nie zmienią oczywiście samego charakteru rozgrywki. Skala działań, ogromna różnorodność oddziałów, złożoność strategii – to wszystko na pewno pozostanie bez zmian. Nowa frakcja i zmiany w równowadze rozgrywki zmuszą doświadczonych graczy do zmiany stosowanych technik, ale z pewnością nie uczynią z Supreme Commandera gry prostej, lekkiej i przyjemnej.
Nowa kampania, w której projektowaniu twórcy wzięli sobie do serca najczęściej powtarzane zarzuty w stosunku do podstawki, ma spore szanse zainteresować tych, którzy do tej pory nie dali się wciągnąć dziełu Gas Powered Games. Usprawniona AI będzie stanowić większe wyzwanie dla graczy, którzy z różnych względów unikają multiplayera.
Dla osób, które Supreme Commandera nie polubiły, wprowadzone w dodatku zmiany wiele nie pomogą i prawdopodobnie nie skłonią ich do zakupu. Dla tych jednak, którzy dostrzegli w grze potencjał, ale nie mieli cierpliwości do przejścia kampanii, ani odwagi do walki z ludźmi, zmiany są szansą na ponowne spróbowanie sił na futurystycznych polach bitwy. Fani talentu Chrisa Taylora kupią tę grę i tak – mimo, że jak każdy dodatek wywoła pewnie niejedną gorącą dyskusję na forach dyskusyjnych.
Łukasz „Gajos” Gajewski
NADZIEJE:
- lepsza AI;
- nowa, bardziej dopracowana kampania;
- nowe jednostki, budynki, nowa frakcja;
- szereg mniejszych i większych ulepszeń (balans, grafika, silnik gry, zarządzenie pamięcią);
- ulepszony interfejs.
OBAWA:
- lepsza grafika to zazwyczaj większe wymagania.