Medal of Honor: Heroes 2 - zapowiedź - Strona 2
Medal of Honor: Heroes 2 to pierwszy tytuł ze znanej serii przygotowywany z myślą o Wii.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Medal of Honor: Heroes 2 zaoferuje naturalnie pełne wsparcie dla innowacyjnego kontrolera konsoli Wii. Nunchuk ma być wykorzystywany do sterowania postacią, a przy użyciu Wii-pilota zlokalizujemy oraz zlikwidujemy kolejne cele. Sporą atrakcją ma też być konieczność wykonywania różnorakich gestów, mających między innymi na celu przeładowanie aktualnie posiadanej broni. Z myślą o mniej doświadczonych graczach przygotowane zostaną natomiast tutoriale, które będą wyświetlane za każdym razem, gdy zdobędziemy nową giwerę. Ponadto w dalszej części zabawy pojawią się ikonki z podpowiedziami. „Zawodowcy” te ułatwienia będą mogli na szczęście wyłączyć. Kontroler do Wii wykorzystany zostanie też do paru innych czynności, jak chociażby wyszukiwania pułapek podczas przedzierania się przez pole minowe. Tak naprawdę jednak największą atrakcją zapowiadanej strzelaniny ma okazać się zaoferowanie pełnego wsparcia dla wspomnianego już wcześniej Zappera, do którego wkłada się zarówno pilota, jak i nunchuka. Urządzenie to wygląda w mojej ocenie bardzo fajnie. O tym jak działa trzeba się już będzie samodzielnie przekonać. Zakup Zappera (w USA ma on kosztować około 20 dolarów) powinien się jednak mimo wszystko opłacić, gdyż nie tylko nowy MoH będzie z nim współpracował. Z zapowiedzianych na ten rok tytułów pełne wsparcie zaoferują też takie gry jak Ghost Squad czy Resident Evil: The Umbrella Chronicles.

Oprócz wspomnianej już wyżej klasycznej kampanii w grze pojawi się także tryb o nazwie „Wii Arcade Mode”, w bardzo wyraźny sposób wzorujący się na klasycznych rail-shooterach („celowniczkach”), takich jak Virtua Cop, Time Crisis, czy House of the Dead. Jeżeli ktoś nie miał z podobnymi tytułami do czynienia, należy się kilka słów wyjaśnienia. Akcję w dalszym ciągu będziemy obserwowali z perspektywy pierwszej osoby, lecz kontrolę nad poruszaniem się postaci przejmie w całości konsola. My zajmiemy się wyłącznie likwidacją wrogów, okazjonalnie tylko oddając parę strzałów w stronę paczuszek z lepszymi giwerami czy zdrówkiem. Arcade Mode według producenta ma zachęcić do zabawy początkujących graczy. W moim przekonaniu autorzy lepiej spożytkowaliby czas gdyby zamiast przygotowania trybu Arcade wydłużyli singleplayera, tym bardziej, iż Wii Arcade Mode zaoferuje bardzo podobnie wykonane plansze do tych ze standardowej kampanii.