Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 listopada 2007, 15:18

autor: Jacek Hałas

Medal of Honor: Heroes 2 - zapowiedź - Strona 2

Medal of Honor: Heroes 2 to pierwszy tytuł ze znanej serii przygotowywany z myślą o Wii.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Medal of Honor: Heroes 2 zaoferuje naturalnie pełne wsparcie dla innowacyjnego kontrolera konsoli Wii. Nunchuk ma być wykorzystywany do sterowania postacią, a przy użyciu Wii-pilota zlokalizujemy oraz zlikwidujemy kolejne cele. Sporą atrakcją ma też być konieczność wykonywania różnorakich gestów, mających między innymi na celu przeładowanie aktualnie posiadanej broni. Z myślą o mniej doświadczonych graczach przygotowane zostaną natomiast tutoriale, które będą wyświetlane za każdym razem, gdy zdobędziemy nową giwerę. Ponadto w dalszej części zabawy pojawią się ikonki z podpowiedziami. „Zawodowcy” te ułatwienia będą mogli na szczęście wyłączyć. Kontroler do Wii wykorzystany zostanie też do paru innych czynności, jak chociażby wyszukiwania pułapek podczas przedzierania się przez pole minowe. Tak naprawdę jednak największą atrakcją zapowiadanej strzelaniny ma okazać się zaoferowanie pełnego wsparcia dla wspomnianego już wcześniej Zappera, do którego wkłada się zarówno pilota, jak i nunchuka. Urządzenie to wygląda w mojej ocenie bardzo fajnie. O tym jak działa trzeba się już będzie samodzielnie przekonać. Zakup Zappera (w USA ma on kosztować około 20 dolarów) powinien się jednak mimo wszystko opłacić, gdyż nie tylko nowy MoH będzie z nim współpracował. Z zapowiedzianych na ten rok tytułów pełne wsparcie zaoferują też takie gry jak Ghost Squad czy Resident Evil: The Umbrella Chronicles.

Zajmiemy się między innymi eksploracją wiosek i niewielkich miasteczek.

Oprócz wspomnianej już wyżej klasycznej kampanii w grze pojawi się także tryb o nazwie „Wii Arcade Mode”, w bardzo wyraźny sposób wzorujący się na klasycznych rail-shooterach („celowniczkach”), takich jak Virtua Cop, Time Crisis, czy House of the Dead. Jeżeli ktoś nie miał z podobnymi tytułami do czynienia, należy się kilka słów wyjaśnienia. Akcję w dalszym ciągu będziemy obserwowali z perspektywy pierwszej osoby, lecz kontrolę nad poruszaniem się postaci przejmie w całości konsola. My zajmiemy się wyłącznie likwidacją wrogów, okazjonalnie tylko oddając parę strzałów w stronę paczuszek z lepszymi giwerami czy zdrówkiem. Arcade Mode według producenta ma zachęcić do zabawy początkujących graczy. W moim przekonaniu autorzy lepiej spożytkowaliby czas gdyby zamiast przygotowania trybu Arcade wydłużyli singleplayera, tym bardziej, iż Wii Arcade Mode zaoferuje bardzo podobnie wykonane plansze do tych ze standardowej kampanii.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.