Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 31 października 2007, 11:29

autor: Michał Basta

Killzone 2 - zapowiedź - Strona 3

Wygląda na to, że ekipa z Guerrilla Games wyciągnęła wniosek z komentarzy i ocen części pierwszej i ostro przystąpiła do pracy. Na razie efekty są bardzo obiecujące i pomimo kilku niedoróbek Killzone 2 zapowiada się bardzo dobrze.

Przeczytaj recenzję Killzone 2 - recenzja gry

Od tego poziomu nie odstaje najbliższe otoczenie oraz pojawiające się na ekranie postaci sojuszników i wrogów. Nie można w tym względzie pominąć także świetnie wyglądających efektów oświetleniowych, w rodzaju rozmazania czy też padającego deszczu. Całą oprawę wideo ma dopełnić dopracowana w najdrobniejszych szczegółach animacja postaci, wykorzystująca technologię motion capture. Warto odnotować, że bardzo duża waga zostanie przywiązana do stref postrzałowych.

Na polu bitwy nie będziemy osamotnieni.

Na zachowanie przeciwnika po trafieniu wpłynie wiele dynamicznie zmieniających się czynników, takich jak: rodzaj pocisku, miejsce trafienia oraz odległość i kąt, z jakiego został oddany strzał. Wprowadzenie tego systemu zaowocuje bardzo naturalnymi scenami postrzałów. Niestety, te pozytywne wrażenia psują nieco dostępne trailery, na których widać niedopracowanie pewnych elementów – m.in. mimiki twarzy oraz nie najlepszego wykonania niektórych tekstur. Pozostaje mieć nadzieję, że do wersji finalnej takie błędy zostaną wyeliminowane.

Jak widać, ekipa z Guerrilla Games wyciągnęła wniosek z popełnionego dwa lata temu błędu i ostro przystąpiła do pracy. Na razie efekty są bardzo obiecujące i pomimo kilku niedoróbek wszystko zapowiada się bardzo dobrze. Oby tylko nie powtórzyła się sytuacja znana z pierwszej części gry, gdzie wszystko skończyło się na szumnych zapowiedziach. Jednak o tym przekonamy się dopiero w przyszłym roku.

Michał “Wolfen” Basta

NADZIEJE:

  • duża interakcja z otoczeniem;
  • ciekawy system ukrywania się za przeszkodami;
  • świetna oprawa graficzna i animacje.

OBAWY:

  • czy autorzy dopracują na czas obecne niedoróbki?
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.