Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 sierpnia 2007, 13:17

autor: Jacek Hałas

Condemned 2: Bloodshot - zapowiedź - Strona 2

Condemned 2: Bloodshot zapowiada się wyjątkowo dobrze. Cieszy przede wszystkim duża liczba zapowiedzianych już zmian i nowości, ze szczególnym uwzględnieniem multiplayera, dodania pełnoprawnych zagadek oraz wzbogacenia ciekawszymi akcjami samych walk.

Brutalne walki z udziałem mniej lub bardziej dziwacznych przeciwników oraz z wykorzystaniem takich przedmiotów, jak łopata, topór strażacki czy kawałek deski wyrwanej z ławki stanowiły jeden z najlepiej wykonanych elementów Criminal Origins i nie inaczej będzie w przypadku Bloodshota. Tym razem oparte będą na czterech różnych warstwach. Pierwsza warstwa ma dotyczyć prowadzenia wyłącznie walk wręcz, które będą tu czymś zupełnie nowym (w jedynce używało się jedynie zebranych przedmiotów). Druga warstwa ma odnosić się do znanych z pierwszej części broni pozyskiwanych z otoczenia, czyli różnego rodzaju rur, młotów, ułamanych fragmentów krzeseł czy toporów. Nowością w stosunku do Criminal Origins będzie możliwość rzucania tymi przedmiotami. Ponadto przewidziano, iż po nieudanym trafieniu przeciwnik może spróbować wykonać taką samą czynność. Trzecia warstwa ma polegać na tworzeniu łańcuchów zachowań, zarówno tych o charakterze ofensywnym, jak i defensywnym. W tym pierwszym przypadku połączenie ze sobą kilku uderzeń nie tylko pozwoli na zadanie poważniejszych obrażeń, ale i stanie się bardziej widowiskowe.

„Kryminalne zagadki...” w wersji dla osób o mocnych nerwach.

Ostatnia warstwa ma z kolei dotyczyć ataków z udziałem znajdujących się w otoczeniu obiektów. Może to być na przykład telewizor czy kontener na śmieci. Pojawiają się tu jednak pewne obawy odnośnie ostatniej decyzji producentów, nawiązującej do afery związanej z drugą częścią Manhunta. W celu uniknięcia ewentualnych problemów z wydaniem gry planuje się usunięcie najbardziej brutalnych egzekucji. Może to trochę martwić, lecz Bloodshot z pewnością nie będzie „grzeczniejszy” od swojego poprzednika. W grze pojawią się także tradycyjne giwery. Można być jednak pewnym tego, iż podobnie jak w Criminal Origins, odegrają one małą rolę, głównie ze względu na brak większych zapasów amunicji. Przewiduje się jednak, iż mniejsze bronie (np. pistolety) będzie można schować do kabury, zostawiając je sobie na później. Ponadto giwery będzie można przeładowywać, zamiast wyrzucania ich po wyczerpaniu wszystkich pocisków.

W Bloodshot ma pojawić się cała masa dziwacznych przeciwników, spośród których wiele istot ma stanowić wytwór chorej fantazji sterowanej postaci. Nie zabraknie też jednak kreatur, które z racji swojego wyglądu, sposobu przemieszczania się czy rodzaju stosowanych ataków będą już zahaczały o tematykę paranormalną. Generalnie nie powinno to jednak dziwić, gdyż już w pierwszej części pojawiali się przeciwnicy, których trudno byłoby przyporządkować do jednej specyficznej kategorii. Ponadto do zabawy dodane zostaną zwierzęta. Wiadomo już o wściekłych psach, ale „bestiariusz” z pewnością zostanie jeszcze poszerzony. Z obecnością wrogów ma być zresztą związany nowy tryb zabawy, który najprawdopodobniej nie będzie powiązany z klasyczną kampanią singleplayer. Będzie to mianowicie zrzeszenie zajmujące się organizowaniem nielegalnych walk, rozgrywanych na specjalnie przygotowanych arenach.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.