Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 maja 2007, 14:52

autor: Wojciech Gatys

Unreal Tournament III - przed premierą - Strona 2

Żegnamy Unreal Tournament 2007, a witamy Unreal Tournament III. Skąd trójka? Jak wyjaśnił Mark Rein, to trzecia generacja gier z tej serii, oparta o silnik graficzny Unreal 3, a co więcej – pojawi się na trzech platformach.

Fantastycznym pomysłem jest też deskolotka, albo jak kto woli – latająca deskorolka. Co prawda podróżując na niej z wielką prędkością nie możemy używać żadnej broni, a przypadkowe trafienie oznaczać będzie bolesną wywrotkę, jednak przyda się ona, gdy będziemy chcieli dokonać szybkiego wycofania się ze strefy walk albo po prostu będziemy mieli do przemierzenia sporą odległość, a w okolicy nie będzie żadnych sympatycznych pojazdów do wykorzystania. Projektanci gry nie ukrywają, że chcą umożliwić graczom jak najszybsze przemieszczanie się po planszy i właśnie deskolotka ma w tym znacząco pomóc.

Darkwalker – świetna sprawa.

Wiemy też dużo więcej na temat rodzajów broni, jakie znajdziemy w grze. Powraca na przykład niezastąpiony translokator (czyli ruchomy teleporter), który dostarczał niezapomnianych przeżyć już w oryginalnym Unreal Tournament. „You have been telefragged by Azazel” to coś, czego żaden szanujący się gracz nie chce przeżyć – o ile można mówić o przeżyciu upokarzającej śmierci. Wróci też często wyśmiewany Impact Hammer (nędzna próba zastąpienia kultowej piły z Dooma) oraz klasyczna broń UT – Enforcer (pistolet), BioRifle (czyli tak zwany slajmer – załatwić kogoś zieloną mazią Tarydium to też spora satysfakcja), Shock Rifle (niebieska wiązka plazmy), Flak Cannon (ulubiona broń twardzieli), wyrzutnia rakiet oraz snajperka. Powróci także potężny Redeemer – fantastyczna broń dalekiego zasięgu, którą dodatkowo można kierować w trakcie lotu. Pozostawia nas to odsłoniętymi na pewien czas, ale dobrze pokierowany pocisk Redemeera naprawdę potrafi poczynić wiele szkód.

Nawet grafiki koncepcyjne poszczególnych poziomów wyglądają świetnie.

Prócz Torunamentowych klasyków spod znaku „powrót do korzeni” znajdą się w grze także nieco nowocześniejsze pukawki. Listę otwiera doskonały Link Gun, pozwalający łączyć wiązki różnych graczy w jeden, potężny promień, a tuż za nim podąża Stinger – czyli stary, dobry minigun, którym będziemy mogli przyszpilić wyjątkowo natrętnego wroga do ściany. Dalej – AVRiL (czyli sposób na pojazdy), wyrzucający granaty i miny Canister Gun oraz specjalny karabin z farbą, tzw. Target Painter, dzięki któremu będziemy mogli oznaczyć ważne cele do zniszczenia przez naszych towarzyszy.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.