autor: Wojciech Gatys
Unreal Tournament III - przed premierą - Strona 2
Żegnamy Unreal Tournament 2007, a witamy Unreal Tournament III. Skąd trójka? Jak wyjaśnił Mark Rein, to trzecia generacja gier z tej serii, oparta o silnik graficzny Unreal 3, a co więcej – pojawi się na trzech platformach.
Przeczytaj recenzję Unreal Tournament III - recenzja gry
Fantastycznym pomysłem jest też deskolotka, albo jak kto woli – latająca deskorolka. Co prawda podróżując na niej z wielką prędkością nie możemy używać żadnej broni, a przypadkowe trafienie oznaczać będzie bolesną wywrotkę, jednak przyda się ona, gdy będziemy chcieli dokonać szybkiego wycofania się ze strefy walk albo po prostu będziemy mieli do przemierzenia sporą odległość, a w okolicy nie będzie żadnych sympatycznych pojazdów do wykorzystania. Projektanci gry nie ukrywają, że chcą umożliwić graczom jak najszybsze przemieszczanie się po planszy i właśnie deskolotka ma w tym znacząco pomóc.

Wiemy też dużo więcej na temat rodzajów broni, jakie znajdziemy w grze. Powraca na przykład niezastąpiony translokator (czyli ruchomy teleporter), który dostarczał niezapomnianych przeżyć już w oryginalnym Unreal Tournament. „You have been telefragged by Azazel” to coś, czego żaden szanujący się gracz nie chce przeżyć – o ile można mówić o przeżyciu upokarzającej śmierci. Wróci też często wyśmiewany Impact Hammer (nędzna próba zastąpienia kultowej piły z Dooma) oraz klasyczna broń UT – Enforcer (pistolet), BioRifle (czyli tak zwany slajmer – załatwić kogoś zieloną mazią Tarydium to też spora satysfakcja), Shock Rifle (niebieska wiązka plazmy), Flak Cannon (ulubiona broń twardzieli), wyrzutnia rakiet oraz snajperka. Powróci także potężny Redeemer – fantastyczna broń dalekiego zasięgu, którą dodatkowo można kierować w trakcie lotu. Pozostawia nas to odsłoniętymi na pewien czas, ale dobrze pokierowany pocisk Redemeera naprawdę potrafi poczynić wiele szkód.

Prócz Torunamentowych klasyków spod znaku „powrót do korzeni” znajdą się w grze także nieco nowocześniejsze pukawki. Listę otwiera doskonały Link Gun, pozwalający łączyć wiązki różnych graczy w jeden, potężny promień, a tuż za nim podąża Stinger – czyli stary, dobry minigun, którym będziemy mogli przyszpilić wyjątkowo natrętnego wroga do ściany. Dalej – AVRiL (czyli sposób na pojazdy), wyrzucający granaty i miny Canister Gun oraz specjalny karabin z farbą, tzw. Target Painter, dzięki któremu będziemy mogli oznaczyć ważne cele do zniszczenia przez naszych towarzyszy.