Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 kwietnia 2007, 12:14

autor: Anna Nowopolska

Overclocked: Historia o przemocy - przed premierą - Strona 3

Tytuł nie będzie w żadnym wypadku lekkiego kalibru. Od samego początku ma nas zaintrygować i zasugerować, że dowiemy się i poczujemy na własnej skórze, jak to jest być manipulowanym, poddawanym przemocy psychicznej, jak to jest stać się ofiarą...

Jednak nie tylko owa niewątpliwie zajmująca i w nowatorski sposób poprowadzona fabuła jest atutem całego programu. Twórcy wykorzystali ten sam silnik (Cougar 2.0) co w The Moment of Silence, ale w wersji ulepszonej, co niewątpliwie pozytywnie wpłynie na wygląd gry. Otrzymamy w związku z tym efekty specjalne w czasie rzeczywistym, dynamiczne oświetlenie i cieniowanie oraz wrażenie pełnego 3D (mimo płaskich teł) dzięki swobodnie przemieszczającej się kamerze. Zastosowano zaawansowany system generowania mimiki twarzy (EMotion FX 2) i animacji całej postaci. Wszystkie przeżycia, a jak wiadomo będzie ich niemało, mają sugestywnie odbijać się na obliczach bohaterów. Jeśli dodamy do tego 45 obfitujących w szczegóły lokacji, ponad 20 NPC-ów, 5 tysięcy dialogów i innowacyjny system konwersacji oraz 20 godzin gry, mamy prawo spodziewać się solidnej porcji niesamowitej rozrywki.

W takim wystroju wnętrza nawet medytacja nie pomoże...

Czy tak trudny i w sumie przygnębiający temat, jakim jest przemoc, jej wpływ na ludzką psychikę i zdolność człowieka do radzenia sobie z tym zjawiskiem okaże się chwytliwy? Myślę, że w proponowanej oprawie i konwencji jak najbardziej tak. Lubimy dreszczowce, zwłaszcza gdy umiejętnie łączą autentyczne odkrycia naukowe z fantazją i wyobraźnią twórców, gdy trzymają nas do końca w napięciu i zmuszają do odgadywania, gdzie leży prawda, nawet... jeżeli pokazują nam sprawy tak bolesne i każą doświadczyć, jak niewiele dzieli kata od ofiary...

Katarzyna „kassiopestka” Pestka

NADZIEJE:

  • interesujący sposób poprowadzenia fabuły;
  • oryginalny pomysł samej historii;
  • ekspresyjna mimika;
  • duża porcja emocji i napięcia;
  • skomplikowana postać głównego bohatera;
  • 6 grywalnych postaci;
  • niesamowity nastrój.

OBAWY:

  • ciekawe, jakie łamigłówki logiczne można sensownie wpleść w thriller, nie psując nastroju?
  • nie lubię ponurej grafiki;
  • ani przemocy.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.