Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 maja 2001, 09:56

autor: Piotr Pietruszka

Alone in the Dark: Koszmar powraca - zapowiedź - Strona 2

Jeśli wszyscy – autorzy, graficy oraz muzycy dotrzymają składanych obietnic i będą w stanie stworzyć realistyczny obraz przerażającego miejsca to Alone in the Dark 4: The New Nightmare stanie się słynna i będzie godną kontynuatorką poprzednich części.

Jeśli chodzi o Sztuczną Inteligencje(AI), to autorzy zawsze obiecują cuda, tak więc trzeba przekonać się jak to będzie wyglądało w praktyce. Oprócz dużej ilości broni autorzy obiecują, że w naszej rozgrywce ogromne znaczenie będzie miało światło i cień. Dostaniemy możliwość posiadania pochodni oraz różnego rodzaju źródeł światła, zasilanych z baterii, które jednocześnie będą służyły za amunicje do naszej broni – część potworów jako istoty ciemności będzie obawiała się światła, ewentualnie będziemy mogli oświetlać sobie miejsca, gdzie podejrzewamy, że czają się na nas przeciwnicy. Sean Fish – producent obiecuje, że będzie możliwość oświetlenia każdego cala powierzchni wyspy. Jak dla mnie brzmi interesująco, może będzie można stworzyć sobie lotnisko ;-)

Jak w każdej powieści grozy klimat mają tworzyć odgłosy przyrody oraz muzyka. Jak obiecują autorzy – muzyka ma tworząc koszmarny nastrój oraz mamy mieć możliwość posłuchania całej symfonii dźwięków wydawanych przez przyrodę oraz bestie. I tu producenci także pragną stanąć na wysokości zadania tworząc gotyckie dźwięki które spotęgują wszelkie wrażenia strachu i zagrożenia. Przykładem dokładności muzyków niech będzie to, że zostało nagrane 58 różnych odgłosów kroków w zależności od tego, na jakie podłoże stajemy – czy to jest drewno, metal, kamień, czy trawa.

Grafika prezentująca się na zdjęciach udostępnionych przez producenta robi ogromne wrażenie. Graficy wykonali ogromne zadanie – stworzyli ponad 1200 prerenderowanych lokacji. Wydawało mi się, że nie można już wiele zrobić w tej dziedzinie, widziałem mnóstwo produkcji, ale ta mnie szczerze zaskoczyła. W sumie to nic dziwnego, jeśli do stworzenia grafiki zatrudnionych zostało 4 wyspecjalizowanych ilustratorów i architektów. Ich możliwości będziemy mogli obejrzeć już dość niedługo, gdyż premiera zapowiadana jest na czerwiec tego roku.

Przeglądając informacje prasowe nie udało mi się znaleźć żadnych informacji, czy będzie możliwość grania w więcej osób. Nie wiem, czy w ogóle zostanie to umieszczone, gdyż gra ta jest jednocześnie tworzona na trzy różne platformy – Dreamcasta, PSXa oraz PC. Jeśli każda z nich jest tworzona osobno, to mamy szansę na pececie pograć w multiplayera, ale jeśli nie to gra ta straci wielu zwolenników.

Jeśli wszyscy – autorzy, graficy oraz muzycy będą w stanie stworzyć na tyle realistyczny obraz przerażającego miejsca to prorokuje, że gra ta stanie się słynna i będzie godną kontynuatorką poprzednich części. Tak więc nie pozostaje nam nic innego jak chwilkę poczekać, aby zaspokoić nasze instynkty. A ja idę otworzyć drzwi, gdyż ktoś dzwonił. Tylko dlaczego tu jest tak ciemno???...

Piotr „Alchemik” Pietruszka

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.