Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 maja 2001, 09:27

autor: Jakub Kowalski

Gilbert Goodmate fangoryjskie dziwy - przed premierą - Strona 2

Gilbert ma być grą, która w jak najlepszy sposób nawiązywała będzie do tradycji i kanonów wyznaczonych przez niewątpliwego potentata na rynku gier przygodowych, czyli firmę LucasArts.

Zagadki to zupełnie inna sprawa – tak wysokiego stopnia trudności dawno już nie widziałem... Już sam problem dostania się do miasta mniej zaprawionym w bojach graczom może nieźle dać w kość. Obawiam się, że jeśli cała gra będzie aż tak trudna jak pierwszych kilka zagadek, to konieczne będzie dodawanie solucji do każdego pudełka z Gilbertem... Z drugiej strony taki poziom zgodny jest w sumie z założeniem wyprodukowania przygodówki dla hardcore’owców. Nie wiem jak wy, kochane przygodówkowe dinozaury, ale ja już zacieram z radości spocone łapki.

Według producentów jednym z głównym atutów „Gilberta” mają być kilometrowej długości dialogi – ten element akurat należy moim zdaniem bardziej do kategorii „jakość”niż „ilość”, więc chwalenie się 15000 linii dialogowych zaimplementowanych w grze mocno mnie niepokoi. Mój niepokój jest tym bardziej zasadny, iż podczas testowania wersji beta długie wymiany zdań kilkakrotnie mało mnie nie uśpiły, a to bardzo zły znak. Nie zapeszajmy jednak, być może lepiej będzie się słuchało przydługich rozmów po polsku.

Właśnie – po polsku. Nasz krajowy dystrybutor, firma CODA, szykuje się do niezmiernie ambitnego programu spolszczenia całości „Gilberta” – miejmy nadzieję, że wyjdzie im to dobrze. Niestety, zauważyłem w grze kilka kompletnie nieprzetłumaczalnych dowcipów, czy nawet rozwiązań zagadek – w jednej ze scen nasz bohater próbuje przedostać się przez most, ale na jego drodze staje strażnik, mówiąc „None shall pass”. Nasz bohater reflektuje się „But I am a nun! I can pass!” i przychodzi w stroju zakonnicy... Naprawdę bardzo jestem ciekaw, jak tłumacze rozwiążą tę kwestię...

Generalnie, pomimo paru niepokojących sygnałów, Gilbert Goodmate and the Mushroom of Phungoria zapowiada się wyjątkowo ciekawie i uważam, że każdy maniak tego typu gier powinien sięgnąć po ten produkt z pełnym zaufaniem. Jeśli jeszcze polscy tłumacze wywiążą się poprawnie ze swojego zadania, gra z pewnością będzie hitem nie tylko wśród młodszych graczy.

Cubituss

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.