autor: Dawid Mączka
Red Steel - przed premierą - Strona 3
Red Steel, ma być jednym z tych tytułów, dla których kupuje się konsole, bez względu na cenę. Czy jesteś gotowy na machanie *pilotem* przed TV?
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Pozytywne wrażenie podczas oglądania trailerów Red Steel wzbudziła dość duża interakcja z otoczeniem. Warto tutaj przypomnieć chociażby dwa momenty z trailera prezentowanego na targach GC odbywających się w tym roku. Pierwszy ma miejsce, gdy wchodzimy do pokoju pełnego gangsterów i któryś z nich niszczy akwarium przy którym stoimy my. Kula nie zostawia jedynie śladu na szkle (tak jak ma to miejsce w innych grach), lecz efektownie niszczy całe akwarium. Dobre wrażenie zrobiły także tekturowe japońskie kotary, przez które przechodzą pociski. Podoba mi się takie podejście programistów. Mimo że ich program wizualnie nie przebija tego, co prezentuje PS3 czy Xbox 360, gra prezentuje całkiem nieźle, także dzięki interakcji. Ubisoft tworzy Red Steela na mocno zmodyfikowanym silniku Unreal, który sami nazywają wersją 2.5. Według członków zespołu pracującego nad tym tytułem był to najlepszy wybór, ponieważ znają oni zarówno zalety jak i wady tego silnika.
Koderzy z Ubisoftu przyznają, że w kwestii sztucznej inteligencji wzorują się na dokonaniach twórców F.E.A.R-a. Przeciwnicy w Red Steel mają chować się za różnymi przedmiotami, próbować zajść nas od tyłu, są także gotowi do przewrócenia stołu, by tylko znaleźć jakiekolwiek schronienie. Jednak mnie najbardziej zaciekawiła wzmianka o liderze każdej grupy. Przedstawię to może na przykładzie. Widzimy czterech zdenerwowanych panów, którzy z chęcią pogrzebaliby nas żywcem. Jeśli zabijemy przywódcę tej grupy, reszta nie będzie już atakować z taką skutecznością. A jeśli dodamy do tego fakt, iż oponenci są gotowi poddać się, by tylko ratować swoje wirtualne życie, wychodzi na to, że szykuje się nam naprawdę interesująca produkcja i nie tylko ze względu na „machanie kontrolerem”.

Chyba każdy chciałby wypróbować Red Steel w opcji dla dwóch lub więcej graczy, i każdy będzie miał ku temu okazję. Wiadomo, że w tej chwili gra będzie korzystała z opcji multiplayer na podzielonym ekranie, nie wiadomo jednak co z Wi-Fi. I coś czuję, że tym podzielonym ekranem gracze będą musieli się zadowolić, bo póki co nikt nic nie mówi o innych możliwościach. Nie wiadomo także praktycznie nic o oprawie dźwiękowej. Podoba się motyw muzyczny z trailera, podczas walki na miecze i mam nadzieje, że znajdzie się on w finalnej wersji gry. Warto zaznaczyć, że w programie nie będzie żadnych brutalnych scen. To znaczy, będzie zabijanie, ale bez krwi. Ubisoft wyjaśnia, że zabieg ten został wprowadzony, by więcej osób mogło cieszyć się grą, poza tym programistom nie chodziło o jakieś wierne odwzorowanie rzeczywistości, a o dobrą, dynamiczną zabawę dla jak największej liczby ludzi.
Red Steel, pierwsza zaprezentowana gra na konsole Nintendo Wii, zapowiada się całkiem ciekawie. Dość duża interakcja z otoczeniem, pełne wykorzystanie dobrodziejstw Wii i system X-ray (Focus). Wszystkie te czynniki mogą złożyć się na dość dużą popularność produktu. Może graficznie odstaje poziomem od X-boxa 360 i PS3, ale czy te konsole mają taki kontroler?
Dawid „Taikun” Mączka
NADZIEJE:
- niezłe wykorzystanie możliwości kontrolera Wii;
- X-ray System (Focus System);
- duża interakcja z otoczeniem.
OBAWY:
- grafika może się nie spodobać;
- brak pełnego multiplayera;
- brak krwi?
- walki na katany mogą okazać się mimo wszystko słabe i monotonne.