Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 sierpnia 2006, 10:12

autor: Jacek Hałas

Superman Returns: The Videogame - zapowiedź - Strona 3

Postać „człowieka ze stali” nie ma zbytniego szczęścia na rynku gier komputerowych. Myślę, że większość osób z tym stwierdzeniem może się zgodzić, szczególnie mając na uwadze kolejne odsłony przygód innych superbohaterów.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Jeśli zaś chodzi o same misje, planowane są trzy różne typy etapów. Będą się one opierały na samym lataniu, ratowaniu cywilów oraz toczeniu pojedynków z zagrażającymi bezpieczeństwu miasta potworami. Przeglądając udostępnione przez producentów materiały można dojść do wniosku, iż zadania wymagające wykonania ściśle określonych czynności w wyznaczonym czasie lub ocalenia pewnej grupy osób będą odgrywały dominującą rolę. Po części będzie to oczywiście związane ze wspomnianą już wcześniej niezniszczalnością Supermana. Autorzy gry musieli w jakiś sposób to zrównoważyć, tak aby zabawa nie przebiegała w zbyt prosty sposób. Superman na swojej drodze napotka oczywiście wielu potężnych przeciwników, choć na temat tego elementu gry niewiele jeszcze wiadomo. Można się więc jedynie domyślać, iż będą to potwory znane zarówno z komiksów, jak i filmów. Jednym z ciekawszych bossów ma być na przykład ogromny cyborg Metallo.

Prawo jazdy, dowód i ubezpieczenie skorupy poproszę.

O przewidywanej jakości oprawy audiowizualnej omawianej gry na chwilę obecną trudno jest się szerzej wypowiadać. Tak na dobrą sprawę ciężko jest ten element gry wstępnie ocenić. Producenci udostępnili jak na razie znikomą ilość materiałów, z czego większość z nich stanowią elementy promocyjne, które nie będą miały żadnego związku z wyglądem ostatecznej wersji. O sporej interaktywności oraz szczegółowości otoczenia wspomniałem już nieco wcześniej. Autorzy mają również przywiązać dużą wagę do wyglądu oraz animacji zachowań samego Supermana, a także przeciwników, którym w trakcie zabawy będzie stawiał czoła. Nieporównywalnie ciekawiej zapowiada się natomiast warstwa dźwiękowa. Przede wszystkim, będziemy mieli okazję usłyszeć głosy aktorów, którzy pojawili się w kinowej produkcji. W szczególności warto zwrócić uwagę na Lexa Luthora, w którego postać wcielił się słynny aktor Kevin Spacey. Z całą pewnością nie zabraknie również charakterystycznych dla filmu melodii. Do premiery finalnej wersji Superman Returns: The Videogame pozostało sporo czasu. Na chwilę obecną wiele elementów gry spowitych jest jeszcze mgłą tajemnicy. Pozostaje więc mieć nadzieję, iż gra wypadnie zdecydowanie lepiej od innych „kinowych” zręcznościówek autorstwa Electronic Arts. Jeśli tylko tytuł ten dorówna poziomem wykonania grom opowiadającym o przygodach Spider-Mana, to myślę, że wyczyn ten będzie można określić mianem sporego sukcesu.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • możliwość dowolnego przemieszczania się po świecie gry może sugerować, iż rozgrywka będzie rozbudowana, dość nieliniowa i jednocześnie ciekawa;
  • rezygnacja z wyraźnego wzorowania się na filmie wbrew pozorom może wyjść grze na dobre;
  • zapowiadany przez producentów system sprawowania kontroli nad Supermanem oraz oddziaływania na otoczenie wydaje się być dość przemyślany.

OBAWY:

  • poprzednie gry tego producenta prezentowały bardzo niski poziom wykonania, pojawiają się więc słuszne obawy, iż z zapowiadaną zręcznościówką może być podobnie.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.