Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 lipca 2006, 12:30

autor: Mariusz Janas

Piraci Nowego Świata 2: Dwa Skarby - przed premierą - Strona 3

Tomas Blyth uśmiechnął się w pełni usatysfakcjonowany efektem trzeciej salwy. Pierwsza była trochę za krótka, druga obramowała cel, wzbijając fontanny wody i stając się widoczną wskazówką dla kanonierów pod pokładem. Trzecia była już tylko formalnością.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Ascaron Software zadbał także o poziom, nazwijmy go niezręcznie intelektualnym, aby gra Tortuga: Two Treasures nie stała się bezmyślną łupaniną mieczem i czym się tylko da. Zagadki, wskazówki prowadzące do ukrytych bonusowych skarbów, magiczne przedmioty do pozyskania dzięki dociekliwości i łamigłówki niemal o konstrukcji puzzli to składniki, które niewątpliwie podbiją serca miłośników gier przygodowych. A że nie ma nic słodszego, niż rozkosze łamanie głowy we dwoje, to i wątek miłosny, zwany dawniej romansowym się znajdzie.

Czas na słów kilka o wykonaniu gry. Wymagania sprzętowe podane przez producenta gry określiłbym jako rozsądne. Żadnych fanaberii z supergrafiką na poziomie GeForce’a 7900 GTX! Po prostu opracowano pod tym względem grę dla szerokiej rzeszy odbiorców dając im szansę zanurzenia się w karaibską przygodę. Grafika została opracowana z dużą dbałością o szczegóły i detale, dzięki czemu zadowoli także wybrednych miłośników doznań wizualnych. Po dostępnych artworkach widać, jak mrówczą pracę wykonali graficy z firmy Ascaron Software.

Lokal na pół minuty przed przybyciem biesiadników.

Oprawa graficzna jest po prostu bum, bum, jak mawia wnuczek sąsiada. Animacja postaci korzysta z dobrodziejstw motion-capture i ragadolla (to po zgonie...), co gwarantuje pełną naturalność ruchu postaci, w tym także ruchów naszych bohaterów. Wszystko w grafice o rozdzielczości 1024 x 768 i wyższej.

Bo nie zna życia, kto nie służył w marynarce...!

Woda i cienie na poziomie więcej niż dobrym. To jest rzeczywiście kawał porządnej roboty. I mam nadzieję, że taki poziom grafiki zobaczę na monitorze mojego komputera. Jak mamy obraz, to i dźwięk powinien być na porównywalnym do grafiki poziomie. I jest! Dostępne na firmowej stronie gry próbki ścieżki dźwiękowej powalają! Klimatyczna muzyka, realistyczne odgłosy otoczenia – wprost uczta dla ucha. A tu jeszcze producenci informują, że w grze będzie dostępny dźwięk w formacie 7.1 Surround!

Co nam pozostaje? Czekać na polską premierę dzięki Cenedze Poland i mieć nadzieję na łagodny wymiar ceny Tortugi: Two Treasures, a wtedy... Zaśpiewamy wszyscy razem Johna Kanakę i Na umrzyka skrzyni, a potem na morze, po przygodę, miłość i fortunę!

Mariusz „PIRX” Janas

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.