Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 10 kwietnia 2001, 09:32

autor: Andrzej Jerzyk

Medal of Honor: Allied Assault - przed premierą - Strona 2

Medal of Honor - nowa gra zespołu 2015 pozwoli nam po raz kolejny stanąć naprzeciw zastępom żołnierzy Waffen SS, Wehrmachtu, Gestapo i paru jeszcze innych, mniej lub bardziej przyjemnych organizacji.

Z dodatkowych przyjemności szeregowy Powell doświadczy zmieniających się pór dnia i wspaniałych efektów pogodowych (realistyczna mgła itp.). Gra zaoferuje nam około dwudziestu rodzajów przeciwników do eksterminacji, czego będziemy mogli dokonać przeszło dwudziestoma rodzajami broni, dostępnej w owych mrocznych czasach. Szkoda tylko, że nie przewidziano przenośnej, ręcznej wyrzutni rakiet V2 czy choćby popularnego Świętego Granatu Ręcznego (eee... to nie ta gra). Życie komandosa ma, poza tym, ułatwiać nam zdolność naszego komandosa do obsługi rozmaitych wehikułów, jakie napotkamy na swojej drodze, a należeć do nich mają wszelkiego rodzaju czołgi, samochody opancerzone, jeepy czy ciężarówki.

Dodatkową zaletą gry, jak podkreślają jej twórcy, ma być doskonały realizm w oddaniu wojennej rzeczywistości. Przy osiągnięciu tego celu ma im pomóc emerytowany członek marines Dale Dye, który wcześniej pomagał przy realizacji filmu Szeregowiec Ryan

Mike robi karierę

Należy powiedzieć, że tytułowy medal honoru to najwyższe odznaczenie jakie przysługuje żołnierzowi amerykańskiemu. Tego właśnie orderu (oraz wielu innych) możemy dorobić się w tej grze. Poza tym nasze postępy będą nagradzane awansami na wyższe stopnie wojskowe (zaczynamy jako porucznik). Nie wystarczy jednak przejść misji byle jak ! Twoi przełożeni będą brać pod uwagę także ograniczenie do minimum strat własnych czy czas wykonania zadania. Zdobycie wyjątkowo cennych odznaczeń wiąże się z możliwością wykonania dodatkowych, ukrytych misji, co dodatkowo będzie nas mobilizować do lepszej walki.

Mike i koledzy

Szczęśliwie dwadzieścia misji w trybie single-player to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania produkt developerów 2015. Dla fanów rozgrywki sieciowej został przygotowany rozbudowany tryb multi-player, obejmujący grę przez LAN i internet. Przygotowano obsługę botów, a zastosowanie enginu Quake’a pozwala spokojnie myśleć o dziesiątkach map, jakie pokażą się w sieci po wydaniu gry. Wspominam o tym, bo producent jakoś nie wysilił się w tym wypadku, oferując nam jedynie po kilka mapek w cooperative i deathmatch.

Dobry prognostyk ?

Medal of Honor: Allied Assault staje się niestety kolejnym powodem do zaoszczędzenia trochę grosza i zakupu nowego sprzętu (oraz samej gry oczywiście). Wymagania sprzętowe po raz kolejny wyraźnie uwidocznią braki w naszej konfiguracji. Ale teraz już tak jest... Heh, pamiętam jak dziesięć lat temu mój nauczyciel od techniki stwierdził, że do roku 1995 osiągnięte zostanie w technice komputerowej i miniaturyzacji wszystko, co można osiągnąć. Teraz już wiem, czemu ten miły pan był tylko nauczycielem w podstawówce, z pensją kilkuset złotych...

Tak czy inaczej, Medal of Honor to dobry prognostyk – być może zakończy erę Małysza i odciągnie nas wreszcie od Deluxe Ski Jumping...

Andrzej „Jeż” Jerzyk

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.