autor: Michał Bobrowski
The Sims 2: Własny Biznes - przed premierą - Strona 2
11 stycznia, w warszawskim klubie Foksal 19 Electronic Arts Polska zorganizowała konferencję, na której oficjalnie został zaprezentowany najnowszy dodatek do The Sims 2, czyli Własny biznes. Oto czego się o nim dowiedzieliśmy.
Przeczytaj recenzję The Sims 2: Własny Biznes - recenzja gry
Nasz biznes niekoniecznie będzie związany tylko z jednym punktem – w miarę postępów w grze możemy otworzyć sieć sklepów, jednak w tym przypadku wcześniejszym warunkiem będzie zatrudnianie simów na stanowiskach menedżerskich. Ich zadaniem będzie właściwe zarządzanie sklepem pod naszą nieobecność, choć oczywiście nie obędzie się bez regularnego, osobistego odwiedzania każdego ze sklepów. Warto w tym miejscu dodać, że sam model ekonomiczny (o ile w ogóle możemy używać tu takiego określenia...) jest najdelikatniej mówiąc mocno uproszczony, co jednak nie dziwi, jeżeli weźmiemy pod uwagę, do kogo adresowana jest cała seria. Warto tu jednak wspomnieć, że jednym z wyznaczników będzie jeden z ważnych elementów współczesnego marketingu, czyli budowanie lojalności klientów – im będzie ona wyższa, tym nasz sim będzie mógł bardziej liczyć na dodatkowe nagrody. Podobnie jak to miało miejsce w poprzednich częściach i tym razem udane akcje naszego bohatera będziemy mogli wykorzystać na rozwój jego umiejętności – w tym przypadku będą one związane m.in. ze znajomościami, percepcją czy motywacją pracowników. Będziemy mogli również rozwijać nasze zaawansowane techniki sprzedaży, czyli... jeszcze lepsze techniki „czarowania” klientów.
Jako że mamy do czynienia z dodatkiem, prezentacja najważniejszych jego elementów nie zajęła zbyt wiele czasu. Znacznie dłużej przyszło czekać, aby osobiście zadać Donowi kilka pytań związanych z Własnym biznesem, jednak czas spędzony na wymianie poglądów z innymi uczestnikami konferencji upłynął w nader przyjemnej atmosferze. Oto komplet pytań i odpowiedzi, otrzymanych w bezpośredniej rozmowie.

Gry-OnLine: Przede wszystkim, czy mógłbyś nam wyjawić, w jakich okolicznościach zrodził się pomysł opracowania rozszerzenia, w którym moglibyśmy prowadzić swój własny biznes?
Don Laabs (Maxis): Jednym z elementów, który pojawiał się w wielu prośbach ze strony fanów naszej serii, była możliwość zwiększenia znaczenia wirtualnej pracy. Zarówno w pierwszej, jak i w drugiej części gry, twój sim znikał zazwyczaj na osiem godzin, tylko po to, żeby powrócić do domu z zarobioną przez ten czas gotówką. Miłośnicy serii byli zaciekawieni, w jaki sposób proces ten może przebiegać i właśnie teraz będą się mogli mu przyjrzeć z bliska.
GOL: Z jakimi profitami posiadanie własnego biznesu w grze będzie się mogło wiązać?
DL: Jeżeli będziesz wystarczająco ciężko pracować nad rozwinięciem własnego biznesu, twój sim będzie mógł z niego wyżyć. Pojawi się również możliwość rozwinięcia interesu do takiego stopnia, w którym zatrudni on odpowiedniego kierownika. Osoba ta przejmie wszystkie obowiązki związane z utrzymaniem biznesu. Uzyskane przychody pozwolą natomiast simowi zająć się prowadzeniem czegoś innego. Co więcej, zdobyte w ten sposób dodatkowe umiejętności przydadzą się nie tylko w pracy, ale i życiu osobistym. Będą one jednym z czynników zachęcających do otwarcia własnego biznesu.