Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 grudnia 2005, 09:10

autor: Maciej Myrcha

Huxley: The Dystopia - zapowiedź - Strona 2

Ludzkość użyła bomb nuklearnych, z tragicznym zresztą skutkiem. Trzęsienia ziemi, fale pływowe oraz zmiany klimatu spowodowały niewyobrażalny chaos. Niesnaski oraz pojawienie się straszliwych mutantów doprowadziły do dalszych podziałów.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Jak można się domyśleć, gracze będą mogli wcielić się zarówno w postacie z rasy Sapiens jak i Alternative. Wspomniani Hybrydzi występują jako bohaterowie niezależni (NPC), którzy walczą z pozostałymi dwiema rasami. Huxley, podobnie jak inne gry z gatunku MMO, udostępni możliwość dużej ingerencji w kształtowanie swojego bohatera. Oprócz przynależności rasowej będzie można wybrać płeć oraz zewnętrzny wygląd (kolor i styl włosów, kształt twarzy itp.) a także określić początkowe wyposażenie, jak hełm, zbroja czy rękawice. Bazą wypadową do eksploracji świata Huxley będą ogromne, wirtualne miasta (coś w rodzaju stolic obu ras), w których gracze będą spotykać się, komunikować ze sobą oraz wymieniać doświadczenia i przygotowywać się do kolejnych starć. Tam również będzie można handlować wyposażeniem czy łączyć się w drużyny z innymi graczami.

Główną osią rozgrywki będą oczywiście walki rozgrywane na przygotowanych w tym celu specjalnych arenach, do których będziemy mogli dotrzeć zarówno na piechotę jak i korzystając z różnorodnych środków transportu, m.in. wozy bojowe czy helikoptery. Jednak oprócz bitew czekać nas będą także różne misje, wśród których znajdziemy konwojowanie wskazanych postaci, obronę konkretnych miejsc, konfrontacje ze stroną przeciwną czy polowania na Hybrydów. Misje zlecane będą przez bohaterów niezależnych bądź kupców zamieszkujących wspomniane wcześniej miasta. Będą one również powiązane z główną osią fabuły, czyli walką o kontrolę jak największej ilości Lunarites. Sukcesy bądź porażki w misjach lub walkach przekładać się będą odpowiednio na końcowy wynik rasy, do której przynależy dana postać.

Alternatives – nieco diaboliczny wygląd, czyż nie?

Pewnym novum, jeśli chodzi o gatunek FPS, będzie możliwość rozwijania swojej postaci, i nie chodzi tu tylko o udoskonalanie uzbrojenia. Gracze będą mogli poznawać nowe techniki walki poprzez zakup lub zdobycie nowej broni. Będą mogli także posiąść nowe umiejętności i zdolności, co wymuszać będzie niejednokrotnie dostosowywanie się do różnego stylu gry. Dodatkowo wspomniany rozwój postaci oparty będzie na osiągnięciach gracza podczas rozgrywki (liczba pokonanych wrogów, liczba przegranych, zdobyte pieniądze) a także na jego zachowaniu podczas różnych sytuacji w świecie gry, związanych z działaniami na rzecz własnej rasy – postawa w walkach, umiejętność samotnej obrony bazy, kooperacja z innymi członkami drużyny itp. Im więcej doświadczenia zdobędzie nasza postać, tym więcej dróg rozwoju (poprzez umiejętności i zdolności) stanie przed nią otworem. Zdobędziemy także dostęp do nowych, bardziej śmiercionośnych broni i części wyposażenia czy pojazdów.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?
Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?

Przed premierą

Podczas gdy wszyscy sugerują ucieczkę, my wracamy do Tarkova, by przeanalizować wysyp informacji na temat tej gry. Informacji wskazujących na produkt imponujący w wielu aspektach, ale i coraz bardziej niszowy, coraz mniej przystępny dla większości graczy.