Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 lipca 2007, 12:40

autor: Marek Czajor

Hard to Be a God - zapowiedź - Strona 4

Gra rosyjskich programistów, oparta na powieści rosyjskich pisarzy SF – Borysa i Arkadija Strugackich. W tym komputerowym RPG wcielasz się w rolę agenta, mającego za zadanie uratować ogarniętą wojną krainę Arkanar. Ale nie tylko...

Przeczytaj recenzję Hard to Be a God - recenzja gry

Zwiastun Hard to Be a God, prezentowany przez Akellę na targach E3 w 2005 roku, graficznie nie szokował. Gra, mimo iż w pełnym 3D, bardziej przypominała stareńkie Baldursy, Planescape: Torment czy Arcanum, niż nowsze, topowe produkcje. Na szczęście już ubiegłoroczny, świeższy trailer pokazał dzieło Rosjan z całkiem innej strony i już dzisiaj można powiedzieć, że oprawa graficzna w Hard to Be a God nie będzie zła. Kamera umiejscowiona jest wysoko nad polem akcji, ale plansze będzie można płynnie obracać i skalować. Postacie zbudowane są z minimum 10 000 trójkątów, a sama kraina Arcanar obfituje w wiele zróżnicowanych geograficznie i krajobrazowo lokacji: gór, rzek, lasów, pustyni, równin, wyżyn itd.

Wyrośnięty strongmen, Wielka Stopa czy zwykłe monstrum? Takich dylematów będzie wiele, choć rozwiązanie we wszystkich przypadkach jednakowe.

Trudno powiedzieć, czy szykuje się przygodowo-rolplejowy hit, czy raczej średnia, ginąca w tłumie produkcja. Czekanie na Hard to Be a God jest już trochę nużące (pierwszy raz pisaliśmy o niej dwa lata temu), dlatego wypada mieć nadzieję, że obecny termin wydania (sierpień 2007) jest już ostateczny. Niewątpliwie gra ma mocne fundamenty fabularne, a średniowieczno-futurystyczna mieszanka może zaciekawić każdego, nie tylko fanów rosyjskiej fantastyki. Szkoda tylko, że autorzy nie planują zaimplementowania żadnego multiplayera, pozostawiając zabawę grą tylko ślęczącym przed monitorami samotnikom. Czy to aby nie zniechęci tych, którzy lubią sobie „popykać” choćby od czasu do czasu z żywym przeciwnikiem? Miejmy nadzieję, że nie. Borys Strugacki, który jest konsultantem całego projektu, z pewnością do tego nie dopuści.

Marek „Fulko de Lorche” Czajor

NADZIEJE:

  • fabuła, oparta na znanej powieści braci Strugackich, nie może być nudna;
  • świat, w którym miecz i kusza przeplatają się z pistoletami i goglami termowizyjnymi – czy to nie interesująca mieszanka wybuchowa?;
  • jeśli gra cię wciągnie, to pięć różnych zakończeń oznaczać będzie pięć razy dł€ższą zabawę.

OBAWY:

  • multiplayer z pewnością by ożywił i przedłużył zabawę, w końcu niektórzy mają kolegów.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.