Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 lipca 2007, 12:40

autor: Marek Czajor

Hard to Be a God - zapowiedź - Strona 3

Gra rosyjskich programistów, oparta na powieści rosyjskich pisarzy SF – Borysa i Arkadija Strugackich. W tym komputerowym RPG wcielasz się w rolę agenta, mającego za zadanie uratować ogarniętą wojną krainę Arkanar. Ale nie tylko...

Przeczytaj recenzję Hard to Be a God - recenzja gry

Ludność zamieszkująca Arkanar podzielona będzie na klasy społeczne, podobnie jak w ziemskim średniowieczu. Napotkasz zwykłych prostaczków z gminu: rolników, rzemieślników, handlarzy, szynkarzy itd. Wyższą kastą będą ludzie wykształceni, jak duchowni, magowie czy arystokraci. Nie sposób zapomnieć również o żołnierzach, zbójcach, awanturnikach i innych niespokojnych duchach. Łącznie ma być aż 300 rodzajów postaci, z czego 60 unikalnych bohaterów niezależnych. Społeczność ta, żyjąc własnym życiem, niewiele będzie się interesowała, że masz jakieś problemy. Zdrowo się natrudzisz, by dowiedzieć się czegokolwiek, namówić kogoś na współpracę, ruszyć akcję z miejsca. Pomocą ma być rozbudowana drabinka dialogowa, pozwalająca na udzielanie różnorodnych, zgodnych z logiką, rzadko powtarzających się kwestii. Ponadto będziesz mógł mówić z różnym ładunkiem emocjonalnym – obojętnym tonem, prosząc lub grożąc. Drugim pomocnikiem będzie umiejętność podszywania się (zwana „the true role-playing”) pod określoną postać, łącznie z jej wyglądem, profesją, historią itd. Zabawa w kameleona pozwoli ci niejednokrotnie oszukać, zdobyć zaufanie i namówić krnąbrnego NPC-a do współpracy. Wiedzę i sztukę wcielania się w różnych osobników pozyskasz czytając uczone księgi, na które natrafisz w trakcie przygody.

Ludność Arkanaru niczym nie różni się od społeczności Warszawy i okolic – każdy jest zajęty swoimi sprawami i ciężko jest cokolwiek z ludzi wyciągnąć. I jak tu być szpiegiem!

Podszywanie podszywaniem, ale nie ma to jak ostry nożyk w pochwie i porządna giwera w łapie. Jako że uniwersum świata gry to swoista mieszanka epoki średniowiecza i alternatywnej przyszłości, do dyspozycji będziesz miał mnóstwo rodzajów broni (ponad 200 rodzajów), począwszy od mieczy, toporów, łuków i zbroi, na karabinach maszynowych, laserach i polach ochronnych kończąc. Dodatkowo oprócz narzędzi walki przydadzą ci się praktyczne gadżety, jak lornetka czy okulary termowizyjne. Wrogami nie będą tylko ludzie, ale także całkiem spore okazy fauny Arkanaru.

Same potyczki rozgrywane mają być w czasie rzeczywistym, z aktywną pauzą w tle. Co ciekawe, mimo całej tej RPG-owej otoczki autorzy sami przyznają, że walka będzie raczej przypominać siekaniny hack’n’slashowe, niż subtelne RPG-owe potyczki..Jeśli dorobisz się konia, będziesz mógł walczyć siedząc na jego grzbiecie, jeśli nie – czeka cię walka piesza. Przy częstym używaniu danego rodzaju broni nabierzesz większej wprawy w korzystaniu z niej, przechodząc przez kolejne poziomy zaawansowania. Pozwoli to na efektywniejsze wykorzystanie oręża oraz atakowanie zabójczymi kombosami. Jeśli niemiły ci widok krwi, będziesz mógł stosować bezkrwawe ataki specjalne, którymi przykładowo rozbroisz lub ogłuszysz przeciwnika. Każda wyczerpująca potyczka odbije się na określających twoją kondycję wskaźnikach. Lizanie ran będzie trwało długo i nie zawsze przywróci cię do pełni sił (np. gdy stracisz kończynę).

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.