Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 września 2005, 12:11

autor: Piotr Lewandowski

Pro Evolution Soccer 5 - zapowiedź - Strona 3

Już na jesieni zobaczymy kolejna część najlepszej serii o tematyce piłki nożnej, czyli Pro Evolution Soccer 5. Jak się okazuje, programiści z KONAMI wprowadzili bardzo wiele zmian i nowości.

Sam wygląd postaci to połowa sukcesu, ważna jest też ich animacja. Z tego słynie przecież produkt Konami. Pamiętam, jak kilka miesięcy temu wszedł do mnie do pokoju mój dziadek i zapytał, jaki mecz oglądamy, ja tymczasem grałem sobie z bratem właśnie PES-a. Dziadek ma na karku ponad 80 wiosen, wzrok też już nie ten, animacja okazała się na tyle sugestywna, że dał się nabrać. Po chwili zapoznawania się z padem stwierdził z uśmiechem, że w mojej konsoli zapewne siedzi diabeł. Wszyscy trzej skwitowaliśmy to stwierdzenie gromkim śmiechem. Diabeł tak naprawdę zwie się świetne umiejętności japońskich programistów i ponownie pokaże różki, bo animacja ulegnie znacznej poprawie. Tyczy się to zarówno zagrań graczy jak i sposobu poruszania się przy oddawaniu strzałów i podań. Warto zaznaczyć również, że o wiele lepiej ma wyglądać stadion wraz z publicznością. To w sumie największa bolączka gier sportowych, bowiem jak przedstawić „żyjące” trybuny? Jakieś 40-80 tysięcy modeli w ruchu, to zbyt wiele jak na możliwości dzisiejszych maszynek go gier. W każdym razie ma być lepiej, a jak, zobaczymy już jesienią.

Na samym środku wizytator domów publicznych, Wayne Rooney.

Podsumowując, bez wątpienia jest na co czekać. Programiści z Konami usprawniają najlepszą grę o tematyce piłki nożnej na wszystkie platformy. Najważniejsze jest to, że zmiany to nie kosmetyka a konkrety dotyczące niemal każdego aspektu gry. Świetnie, że K.C.E.T podchodzi do sprawy profesjonalnie i nie robi nam z gry taniej telenoweli. To wszystko jak zwykle w jednym celu, poprawie i tak dużego realizmu wirtualnych doznań. Z większości poprawek już możemy się cieszyć, bo ich efekt jest doskonale widoczny na screenshotach. Jeśli chodzi o gameplay i animację, werdykt wydamy wtedy, gdy płyta z grą zakręci się w napędzie naszej konsoli. W każdym razie ja już nie mogę się doczekać. A Wy?

Piotr „Bandit” Lewandowski

NADZIEJE:

  • poprawiona grywalność;
  • lepsza grafika;
  • doskonalsza animacja;
  • masa smaczków i dodatków.

OBAWY:

  • oby nie przedobrzono z poprawą umiejętności bramkarzy;
  • obyśmy mieli jak najwięcej czasu na grę.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.