Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 września 2005, 12:20

autor: Michał Basta

From Russia with Love - zapowiedź - Strona 3

From Russia With Love będzie nawiązywała do drugiego filmu z Bondem. Boski James musi ruszyć się ze swojej wysepki w stronę mroźnego ZSRR, gdzie pewna organizacja terrorystyczna o nazwie SPECTRE, ma zamiar wywołać światowy konflikt nuklearny.

Dodawanie do tytułów konsolowych trybu multiplayer staje się powoli standardem, nie więc dziwnego, że zostanie on wdrożony również do From Russia With Love. Żeby nie było zbyt monotonnie, ekipa z Electronics Arts przygotuje kilkanaście postaci, którymi pokierujemy. Dziesięć z nich stanie się dostępnych od razu, natomiast resztę będzie trzeba odblokować. W produkcji natkniemy się na kilka trybów rozgrywki z nieśmiertelnym Deathmatchem na czele. Oprócz niego spotkamy bombową odmianę Capture the Flag (Sabotage) oraz Dogfight czyli coś w rodzaju „śmiertelnego meczu” tyle, że rozgrywanego w powietrzu z pomocą odrzutowych plecaków. Niestety na chwilę dzisiejszą nie jest znana dokładna liczba map, na jakich mają być prowadzone pojedynki.

Cała rozgrywka zostanie przedstawiona w trybie TPP, a sam James stanie się niemal chodzącym klonem Seana Connery’ego sprzed ponad czterdziestu lat. Mało tego, po raz pierwszy raz w swojej karierze ten jeden z najbardziej rozpoznawalnych aktorów na świecie, użyczy głosu wirtualnej postaci. Na dzień dzisiejszy cała oprawa graficzna prezentuje się nieźle. Wprawdzie widać już, że do osiągania prawdziwych graficznych wyżyn, są potrzebne konsole nowej generacji, ale np. efekty wybuchów wypadają na trailerach wręcz wyśmienicie. Trochę gorzej wygląda sprawa z postaciami oraz otoczeniem, które na łopatki już nie powalają. Główny motyw muzyczny z Jamesa Bonda jest tak popularny, że ląduje niemal w każdej elektronicznej produkcji z Agentem 007. Nie inaczej stanie się tym razem, ale może to i lepiej, bo po co zmieniać coś, co jest dobre?

Mam dziwne przeczucie, że pecetowcy po raz kolejny zostaną zmuszeni jedynie do łakomego spoglądania na kolejną, solidnie wykonaną produkcję z Jamesem Bondem, przeznaczoną jedynie na konsole. Trudno się w niej doszukać elementów rewolucyjnych, jednak porządnie wykonanych gier nigdy za wiele.

Michał „Wolfen” Basta

NADZIEJE:

  • rozbudowane i dynamicznie zmieniające się misje;
  • szykuje się najlepiej wykonana postać Bonda w historii rozrywki elektronicznej.

OBAWY:

  • ciekawe czy uda się stworzyć dobry tryb multiplayer;
  • oby „zmiksowanie” rozgrywki nie spowolniło zbytnio tempa akcji.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.