Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 sierpnia 2005, 09:31

autor: Daniel Sodkiewicz

Bet on Soldier: Krwawy Sport - testujemy przed premierą - Strona 2

Bet on Soldier to gra, która według jej twórców, miała rozruszać skostniały rynek FPSów i wprowadzić powiew świeżości do produktów ze średniej półki tego gatunku. Po dokładnym zapoznaniu się zwersją beta tej gry mamy jednak co do tego spore wątpliwości...

Na szczęście, na polu bitwy nie jesteśmy sami. Nasi towarzysze wspierają nas ogniem i reperują nasz pancerz (ten sposób naprawy jest darmowy, ale długotrwały). Niestety, nie grzeszą oni inteligencją. Całą czarną robotę wykonuje gracz. Co gorsze, słabe AI dręczy też przeciwników. Są oni mało ruchliwi i nie wykazują ogólnie pojętej chęci do walki. Ot, stoją gdzie ich postawiono i strzelają. Rozgrywki Bet on Soldier to z założenia wielkie TV Show, jak się jednak okazuje, uczestniczącym w nim aktorom daleko do hollywoodzkich gwiazd kina akcji. No bo co to za przyjemność zabijać tępych przeciwników? Nie wymagam oczywiście, aby w rolę wrogich jednostek wcielali się doktorzy, profesorzy i docenci renomowanych uczelni. Zaimportowani do gry przeciwnicy powinni jednak charakteryzować się jeżeli już nie inteligencją, to chociażby chęcią walki. Miejmy nadzieję, żę do premiery gry nasi przeciwnicy nabiorą nieco więcej energii do życia.

Przed wejściem na pole bitwy, musimy przedrzeć się przez kilka okienek z opcjami.

Grafika i dźwięk

Gra korzysta z engine o nazwie Kt, a to co widzimy na ekranie można porównać (jak trafnie zauważyli zachodni recenzenci) do skrzyżowania oprawy gier Half-Life 2 i Riddick. Jest klimatycznie, to trzeba przyznać. Gra świateł, mgła, opary, wszystko to buduje przerażający świat ogarnięty wojną i cierpieniem. Same też poziomy zaprojektowano dość udanie, a zastrzeżenia można mieć jedynie do jakości tekstur nałożonych zarówno na elementy świata, jak i modele jednostek. Z drugiej jednak strony, ostre krawędzie poszczególnych elementów oraz dość „wyostrzone” (żeby nie rzec rażące w oczy) tekstury wyglądają co najmniej ciekawie. Podkreślę to jednak raz jeszcze, określeniu „ciekawie” bliżej do „dziwnie”, niż do „ładnie”. Program korzysta z silnika fizycznego o nazwie Novodex (stworzonego przez Ageia). Niestety, dostępna wersja beta nie wykorzystuje drzemiącej w Novodex mocy. Zachowanie się ciał i elementów otoczenia niczym nie zachwyca i jest w pewnym sensie niezauważalne. Z HL2 na przykład, pamiętam głównie świetną fizykę. Z BoS fizyki po prostu nie pamiętam...

Jeżeli finalna wersja produktu zostanie dobrze zoptymalizowana (beta pod tym względem wypada fatalnie), nikt nie powinien mieć zastrzeżeń do oprawy graficznej BoS.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.