Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 lipca 2005, 12:24

autor: Michał Basta

Call of Duty 2 - zapowiedź - Strona 2

Call of Duty 2 ponownie ma szansę stać się jednym z najlepszych produktów w swojej kategorii. Doskonała grafika, polepszona sztuczna inteligencja, duża swoboda poczynań gracza oraz podatne na zniszczenia środowisko nie dają się przecenić.

Przeczytaj recenzję Call of Duty 2 - recenzja gry

Jak przystało na prawdziwą kontynuację, Call of Duty 2 ma zostać znacznie podrasowana graficznie. I rzeczywiście patrząc na dostępne screeny i trailery człowiek już nie może się doczekać, kiedy produkcja trafi w jego łapki. Modele postaci, pojazdów oraz całe otoczenie sprawiają świetne wrażenie. Patrząc na wszędobylski piasek i gorące słońce podczas misji rozgrywanych w Afryce, człowiek zaczyna dosłownie się pocić, z kolei przeglądając obrazy z lądowania w Normandii zastanawiałem się, czy to nie były kadry wyjęte wprost z Szeregowca Ryana. Autorom zapewne nie udałoby się stworzyć tak dobrego widowiska, gdyby nie naszpikowanie całości efektami specjalnymi takimi jak światła, cienie, wybuchy oraz dym. Całość dopełni wyśmienicie wykonana animacja postaci. Żołnierze cały czas będą rozglądać się na boki w poszukiwaniu przeciwnika, a kiedy dojdą do narożnika budynku nie wylezą przed siebie jak barany na rzeź, tylko dyskretnie zorientują się, co w trawie piszczy. Panowie z Infinity Ward wzięli przykład z wydanego nie tak dawno Brothers in Arms i również obiecują fotorealistyczne oddanie pojawiających się w grze mundurów, uzbrojenia oraz lokacji. Mnie natomiast najbardziej ucieszyła wiadomość o tym, że krajobrazy po bitwie mają wyglądać jak... krajobrazy po bitwie. W jedynce epickie starcia były na porządku dziennym i co do tego nie ma dwóch zdań, ale przypomnijcie sobie, co się działo, kiedy milkły ostatnie wystrzały. Wszędzie pustka, zero śladów walki, ani nawet pocisków w ścianach. Tym razem po zakończeniu starcia będziemy mogli, na podstawie kul w budynkach, policzyć, kto ile zużył amunicji oraz ilu zabił Niemców. Wiem, że mam zapędy na sadystycznego rzeźnika, z dziwnym zboczeniem zachwycania się obrazami po wielkich starciach (Sudden Strike rox), ale jestem przekonany, że pod tym względem nie jestem wśród graczy osamotniony.

Walki ponownie będą toczyć się w każdym możliwym typie terenu. Dzięki temu nasze bojowe umiejętności sprawdzimy zarówno na rozległych, otwartych przestrzeniach, jak i w transzejach, bunkrach oraz obszarach zabudowanych. Ważną rolę w niektórych potyczkach ma stanowić zasłona dymna, dotychczas pomijana przez twórców. Umożliwi ona przebrnięcie przez newralgiczne punkty oporu oraz szybki odwrót ze stratami ograniczonymi do minimum. Jeśli chodzi o samo uzbrojenie to wielkich cudów oczekiwać nie możemy. Ponownie zetkniemy się ze starymi, dobrymi zabawkami takimi jak: garand, thompson, schmeiser, browing, MG-42 oraz radziecka pepesza itp.

Podobnie jak w pierwowzorze twórcy przygotowują trzy kampanie – amerykańską, brytyjską oraz radziecką – rozgrywane w latach 1941-1945. Każda z nich będzie różnić się postawionymi przed nami zadaniami oraz teatrami wojennymi. I tak wcielając się w sołdata z Rosji możemy być pewni, że nie ominą nas ogromne bitwy z dużą ilością żołnierzy i pojazdów. Inaczej sytuacja będzie wyglądać w przypadku Brytyjczyków, starających się załatwiać swoje sprawy małymi oddziałami. W przeciwieństwie do jedynki, w sequelu otrzymamy pewną swobodę w wykonywaniu kolejnych zadań, dzięki czemu jeśli zatniemy się np. na którejś misji w kampanii amerykańskiej, to nie będzie żadnego problemu, żeby przeskoczyć do równoległej bitwy u Rosjan.

Jak widać Call of Duty 2 ponownie ma szansę stać się jednym z najlepszych produktów w swojej kategorii. Niestety na chwilę obecną nie ma zbyt dużo informacji o trybie multiplayer, ale do października bieżącego roku (kiedy to planowana jest premiera tytułu) na pewno jeszcze o nim usłyszymy.

Michał „Wolfen” Basta

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.