Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 marca 2001, 09:01

autor: Krzysztof Żołyński

Silent Hunter II: WWII U-Boat Combat Simulator - zapowiedź - Strona 3

Szykuje się wielki przebój i godny następca. Silent Hunter 2 na pewno stanie się liderem w swoim gatunku. Przede wszystkim przemawia za tym doskonały pierwowzór i pomysł. Następnie grafika i dźwięk, które powalą na kolana nawet najbardziej wybrednych.

Muzyka i efekty dźwiękowe nie pozostaną w tyle za grafiką i na pewno będą ją doskonale uzupełniać. Już w tej chwili na stronie producenta dostępne są pliki demonstrujące mały wycinek tego, co będzie można usłyszeć w trakcie gry.

Poziom dopieszczenia produktu nie wpłynął na grywalność. Wręcz przeciwnie ma ona być równie duża jak w przypadku pierwszej części gry. Zadbano przede wszystkim o poprawienie inteligencji przeciwnika, który ma być bardziej przebiegły i zmyślny w swoich działaniach. Już w pierwszej części nie było łatwo wywieść go w pole, a tym razem wróg ma zachowywać się jak prawdziwy zawodowiec.

Kolejny atut to rozgrywki sieciowe poprzez internet bądź sieć lokalną. To, co można przeżyć grając w pojedynkę jest niczym w porównaniu do tego, czego będzie można dokonać zespołowo. Już sobie wyobrażam polowania i pościgi za znajomymi i sojusze zawierane, aby pokonać sprytniejszych przeciwników.

Gra będzie pozwalała dostosować poziom trudności do własnych umiejętności, więc każdy będzie mógł spróbować swoich sił. Nasze dokonania będziemy mogli zapisywać i później na spokojnie jeszcze raz je analizować, bądź chwalić się kolegom, czego to dokonaliśmy ostatniej nocy. Na dokładkę z grą otrzymamy bardzo rozbudowany edytor scenariuszy, dzięki któremu będzie można stworzyć indywidualną wyprawę przeciw aliantom. Oprócz trybu multiplayer i pojedynczych misji nie zabraknie oczywiście dużych kampanii, które maja być mocno poprawione w stosunku do pierwszej części, szczególnie, jeśli chodzi o ich realizm.

Podsumowanie

Jak widać szykuje się wielki przebój i godny następca. Silent Hunter 2 na pewno stanie się liderem w swoim gatunku. Przemawia za tym bardzo wiele czynników. Przede wszystkim doskonały pierwowzór i pomysł. Następnie grafika i dźwięk, która powali na kolana nawet najbardziej wybrednych graczy. Nowoczesny charakter rozgrywek: tryb pojedynczych misji, kampanie, no i multiplayer. Wysoki poziom inteligencji przeciwnika i pełna realistyka zmagań na morzu gwarantowana przez osobę konsultanta, admirała Toppa. Cały szereg prezentacji multimedialnych, które oprócz walorów widowiskowych, będą niewątpliwie miały sporą wartość poznawczą i przybliżą wszystkim ten okres w historii świata. Na pewno nie bez znaczenia jest to, że Silent Hunter 2 wydany będzie z polskojęzyczną instrukcją.

A na deser jeszcze tylko wymagania sprzętowe. Maszyna, na której zechcemy zainstalować i co ważniejsze uruchomić grę musi być zaopatrzona minimum w: Pentium 266 MHz, 64 MB RAM, kartę graficzną 3D z 8Mb Ram na pokładzie, kartę dźwiękową.

Krzysztof „Hitman” Żołyński

Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?
Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?

Przed premierą

Star Citizen to bardzo obiecujący projekt - zebrał w końcu w formie crowdfundingu 95 milionów dolarów. Na jakim etapie są prace? Czy zawirowania wokół tytułu odbiją się na jakości gry?

Star Citizen -  spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?
Star Citizen - spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?

Przed premierą

Chris Roberts ma prawie 30 milionów dolarów na wprowadzenie w życie nowoczesnej mieszanki Wing Commandera, Privateera i Freelancera. Rozmach Star Citizena jest ogromny, ale równie wielkie są oczekiwania fanów.

Gra Star Citizen, czyli co najlepsze z Wing Commandera, Privateera i EVE Online
Gra Star Citizen, czyli co najlepsze z Wing Commandera, Privateera i EVE Online

Przed premierą

Chris Roberts chce przywrócić blask gatunkowi kosmicznych symulatorów tworząc grę, która połączy jakość bitew i fabuły z Wing Commandera z otwartym światem Privateera.