Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 stycznia 2005, 11:07

autor: Maciej Kurowiak

Mercenaries: Playground of Destruction - zapowiedź - Strona 2

Mercenaries to gra akcji w trzeciej osobie, będąca skrzyżowaniem Battlefront 1942 i Grand Theft Auto. Brzmi to z pozoru absurdalnie, ale efekt może okazać się piorunujący i bardzo, ale to bardzo wybuchowy.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Graficznie Mercenaries zapowiada się bardzo smakowicie, a strefa wojny jest rozległa i szczegółowa. Pomimo, że jest to gra w trzeciej osobie i widzimy bohatera zza pleców, to wszystko ukazane jest w dużej skali, szczególnie, gdy użyjemy sprzętu wojskowego, takiego jak czołg czy helikopter. Zniszczenia są przeogromne, a co najważniejsze, dzięki zastosowaniu silnika Havok (znanego już wcześniej chociażby ze świetnego Psi-Ops) każdy obiekt można najechać, rozjechać, poprzewracać, poprzesuwać. Pełna interakcja ze środowiskiem, a w dodatku możliwość kompletnej destrukcji każdego budynku, jaki znajdzie się na naszej drodze (jeżeli tylko posiadamy odpowiednie środki). W sytuacjach, gdy nikt ze sobą nie walczy, gra może wydawać się mało widowiskowa. Nic bardziej błędnego. Autorzy zadbali, by tam gdzie rąbią drewno leciały drwa i gdy przychodzi co do czego, całe pole bitwy goreje od eksplozji, płonących pojazdów i budynków.

Jeśli chodzi o oprawę dźwiękową to gracz będzie mógł usłyszeć utwory pełne patosu, będące zarazem idealnie wkomponowane w to, co dzieje się na polu bitwy. Gdy będziemy przejeżdżać przez zapuszczone koreańskie osiedle, do naszych uszu dotrze smutna melodia obrazująca adekwatnie beznadzieję i zniszczenie.

Mercenaries zapowiada się nadzwyczaj interesująco i jest pozycją dla wszystkich, którzy lubują się w „otwartych” grach w stylu Grand Theft Auto. Inspiracja jedną z najpopularniejszych gier świata powinna wyjść najemnikom na dobre, a co najważniejsze, każdy, kto kradł wcześniej samochody dla nowojorskiej mafii nie będzie miał żadnych kłopotów z porywaniem czołgów czy helikopterów. Ich obsługa powinna być już tylko przyjemnością.

Daty premier wersji europejskich wyznaczono na 4 marca (Xbox) i 18 lutego (PS2). W Ameryce Północnej gra zawędrowała do sklepów już na początku stycznia.

Maciej „Shinobix” Kurowiak

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.