Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 marca 2001, 12:50

autor: Andrzej Jerzyk

Operation Flashpoint: Cold War Crisis - przed premierą - Strona 2

Taktyczna symulacja pola walki, w której będzie mogło uczestniczyć naraz do 100 graczy plus rzesza botów. Doskonała grafika, możliwość sterowania licznymi pojazdami, takimi jak czołgi, helikoptery czy APC - słowem prawie pewny hit. Warto przeczytać.

Co tyczy się zaś pojazdów dostępnych w grze – mamy jeepy, czołgi, samochody, helikoptery i łodzie. Prawdopodobnie dostaniemy do dyspozycji nawet samoloty. Programiści zdecydowali się uprościć sterowanie ww. maszynami, także zaraz po wejściu do pojazdu będziemy mogli bez problemu odjechać (odpłynąć bądź odlecieć), nie tracąc czasu na zastanawianie się w jaki sposób ruszyć z miejsca.

Grafika w grze stoi na najwyższym możliwym poziomie. Ilość detali jest naprawdę imponująca. Wystarczy wspomnieć, że odwzorowanie gwiazd na niebie ma być zgodne z rzeczywistością – tego jeszcze nie było ! Jeżeli będziesz w stanie odnaleźć gwiazdę polarną to nawigacja będzie dla ciebie o wiele łatwiejsza. A propos pogody - gra zapowiada się bardzo atrakcyjnie pod tym względem. Akcje będziemy prowadzić zarówno w deszczu, we mgle, przy świecącym słońcu, jak i w totalnych ciemnościach. Znakomicie odwzorowane mają być też zbiorniki wodne, na których dopatrzymy się realistycznych fal itp.

Engine gry nie będzie tak szybki, jak te znane z najlepszych gier FPP. Ale należy pamiętać, że gra ta ma za zadanie dostarczyć nam rozrywki zupełnie innego rodzaju. Znakomita skądinąd grafika, pociąga za sobą spore wymagania sprzętowe. Gra nie zadowoli się byle Celeronkiem 300 mHz i kartą video 8 mb. Do komfortowej gry przyda się PIII 500, 128 mb pamięci operacyjnej i Geforce 2. No ale teraz taka konfiguracja już nikogo nie szokuje...

Z dodatkowych przyjemności, jakie ma nam zapewnić ta gra warto wspomnieć o edytorze misji. To proste w obsłudze narzędzie pozwoli nam tworzyć nawet bardzo skomplikowane misje, którymi następnie będziemy mogli wymieniać się ze znajomymi.

Gra zapowiada się niezwykle ciekawie. Jest to produkcja bardzo ambitna i nie sposób w tak krótkim tekście wymienić wszystkie jej zalety. Tworzący grę Czesi to znakomici fachowcy w tworzeniu gier tego typu – wystarczy powiedzieć, że w zespole znaleźli się byli żołnierze UW dbający o zgodność zawartości merytorycznej gry z ówczesnymi realiami. Gra może okazać się sporym hitem na całym świecie. I proszę – nie miejcie uprzedzeń ze względu na kraj pochodzenia tej gry. Czesi też mogą zrobić coś dobrego !

Andrzej "Jeż" Jerzyk

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.