Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 22 października 2004, 09:03

autor: Juju

Metal Gear Solid 3: Snake Eater - przed premierą

Metal Gear Solid 3: Snake Eater to bez wątpienia jedna z najbardziej oczekiwanych gier przeznaczonych na konsolę Playstation 2.

Przeczytaj recenzję Metal Gear Solid 3: Snake Eater - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS2.

Lata sześćdziesiąte. Zimna wojna. Zmagania o dominację nad światem trwają mimo, że oba rywalizujące ze sobą mocarstwa pozornie deklarują pokój. W tajnych laboratoriach powstają kolejne śmiercionośne bronie. Żołnierz z elitarnego oddziału do zadań specjalnych zostaje wysłany z misją przedostania się na terytorium wroga i zdobycia informacji o „Metal Gear“ – prototypowej broni umożliwiającej wykorzystanie pocisków nuklearnych. To zadanie należy oczywiście do gracza, a infiltracja wrogiego terenu odbędzie się w pojedynkę.

Metal Gear Solid 3 będzie ostatnim odcinkiem trylogii Metal Gear Solid. Przynajmniej taka informacja pojawia się na zwiastunie prezentowanym podczas zakończonych niedawno targów Tokyo Game Show. Oczywiście tego typu oświadczenie pozostawia dość szerokie pole do interpretacji i jest zapewne swego rodzaju chwytem marketingowym. Niemniej, warto o tym pamiętać! Wspomniany zwiastun (kolejny z cyklu) trwa osiem minut i przedstawia najważniejszych bohaterów, a przede wszystkim bossów, z którymi będzie trzeba się zmierzyć w najnowszej części MGS.

Firma Konami potwierdziła podczas targów TGS, że gra Metal Gear Solid 3 trafi do sklepów w Japonii dokładnie 16 grudnia 2004 roku. Tego dnia na półkach wyląduje wersja „normalna” oraz limitowana edycja. Osoby, które zamówią grę przed premierą otrzymają dodatkową płytkę zawierającą sześć utworów ze ścieżki dźwiękowej, wideoklip muzyczny oraz wygaszacz ekranu w wersji dla systemu Windows. Wiadomo także, że akcjonariusze Konami będący w posiadaniu pakietu ponad 100 akcji mogą liczyć na darmowe egzemplarze gry, które zostaną rozesłane w momencie premiery. Niestety wciąż nieznane są daty premiery gry w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater to bez wątpienia jedna z najbardziej oczekiwanych gier przeznaczonych na konsolę Playstation 2. Akcja przeniesie graczy w lata sześćdziesiąte, kiedy to polityka i wojny kształtowały dzisiejszą rzeczywistość. Twórcy serii (na czele z panem Hideo Kojima) zdecydowali się tym razem położyć o wiele większy nacisk na przeprowadzaniu bohaterskich akcji z ukrycia. Gracz będzie musiał m.in. umiejętnie korzystać z kilku dostępnych rodzajów kamuflażu, by w ten sposób ukrywać się przed uzbrojonymi przeciwnikami.

Naturalnie, Snake Eater nawiązuje pod wieloma względami do poprzednich gier Metal Gear Solid. Główny bohater gry – Snake, będzie wyposażony w noktowizor, sprzęt termowizyjny oraz wykrywacz ruchu. Sprzęt wygląda oczywiście adekwatnie do epoki, w której rozgrywa się akcja gry. Ciekawostką niech będzie fakt, że zamiast paczki papierosów Snake nosi ze sobą cygaro. Na środowisko gry będzie można oddziaływać, wykorzystując chociażby pułapki przydatne do obezwładniania wrogów i łapania zwierzyny.

Po sieci krążą opinie, że poziom trudności w Metal Gear Solid 3 będzie zdecydowanie wyższy, w porównaniu do części poprzednich. Przede wszystkim, domyślnie nie będzie wyświetlany radar – bardzo użyteczne narzędzie ułatwiające unikanie wrogich patroli. Tym razem, Snake będzie musiał polegać przede wszystkim na swoich zmysłach i sokolim wzroku. Wiadomo również, że w MGS3 Snake nie będzie mógł tak po prostu niezauważenie podbiec do przeciwnika. Trzeba będzie skradać się powoli, a przede wszystkim po cichu. Możliwość używania kamuflażu zapowiada się co najmniej bardzo ciekawie. W prawym górnym rogu ekranu wyświetlana będzie informacja o tym, jak bardzo główny bohater jest w danym momencie niewidoczny dla wrogich jednostek. Kucanie, padanie na ziemię, chowanie się w cieniu będą podwyższać procentowy współczynnik zakamuflowania. W Snake Eater skradanie się i podchodzenie przeciwników będą zdecydowanie najważniejszymi elementami gry, a sam system walki „partyzanckiej” o wiele bardziej realistyczny niż to było w poprzednich grach!

W Metal Gear Solid 3 nie zabraknie jednak strzelania. Dostępne w grze bronie będą oczywiście stylizowane na wspaniałe lata sześćdziesiąte. Nie zabraknie nieśmiertelnego shotguna, karabinu M16, czy też owianego legendą karabinu snajperskiego Dragunov. Snake Eater będzie najprawdopodobniej zdecydowanie bardziej brutalną grą od swoich poprzedniczek. Poza tym, wiele mówi się na temat sprytnej aż do bólu sztucznej inteligencji, która będzie zaskakiwać graczy niespotykanymi zachowaniami wrogich jednostek. Ranni przeciwnicy będą np. uciekać z pola walki, by znaleźć bezpieczniejsze miejsce do obrony i kontrataku.

Matka natura to bardzo ważny aspekt Snake Eater. Główny bohater gry będzie musiał przedzierać się przez gęstą i pełną niebezpieczeństw dżunglę. Interesująco zapowiada się konieczność zdobywania pożywienia. Gdy wytrzymałość Snake’a spadnie do niepokojąco niskiego poziomu trzeba będzie jak najszybciej schwytać i przygotować jakąś przekąskę. Im słabszy bohater, tym większe problemy z leczeniem, precyzyjnym celowaniem itp - wykonywanie kolejnych zadań tajnej misji sprawiać będzie coraz więcej problemów. Z pomocą przyjdą węże, ptaki, ryby i owoce, które należy koniecznie spożywać w odpowiednich ilościach. Zdobywanie pożywienia nie będzie wcale takie proste – bardzo możliwe, że czasami jedynym sposobem na ocalenie przed śmiercią z głodu okaże się rozstawianie wymyślnych pułapek na zwierzynę. Warto pamiętać, że w Metal Gear Solid 3 istotnym elementem będą także zmienne warunki pogodowe. To właśnie opady deszczu, wahania temperatury itp. będą wpływać na ogólny poziom wytrzymałości głównego bohatera.

Oryginalną ścieżkę dźwiękową do gry komponuje Harry Gregson-Williams, muzyk pracujący w branży filmowej. Williams współpracował z ekipą Konami przy poprzednich grach z serii Metal Gear Solid (m.in. doskonały motyw przewodni z drugiej części). Jego dzieła „filmowe” znane są na całym świecie – ostatnio stworzył między innymi motywy przewodnie do filmów „Shrek 2”, „Człowieka w Ogniu”, a wcześniej m.in. muzykę do „Telefonu” oraz „Wroga Publicznego”. Warto wspomnieć, że napisy tytułowe projektuje Kyle Cooper, kolejna osoba doskonale znana w Hollywood. Od kilkunastu lat, Kyle zajmuje się tworzeniem scen z napisami początkowymi do filmów. Efekty jego pracy mogliśmy podziwiać niedawno m.in. w obu częściach „Spider-Man” oraz w „Świcie Żywych Trupów”.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater zapowiada się aryciekawie. Apetyt na grę systematycznie rośnie wraz z publikacją kolejnych zwiastunów filmowych. Polscy fani serii na razie muszą się jednak uzbroić w cierpliwość. Konami wciąż milczy...

Wojciech „Juju” Szajdak

Battlefield jest najlepszy, gdy nie jest realistyczny
Battlefield jest najlepszy, gdy nie jest realistyczny

Przed premierą

Pierwsza prezentacja Battlefielda 2042 wzburzyła część fanów, którzy zarzucają mu odejście w kierunku kompletnie nierealistycznej rozgrywki. BF skończył się na Kill ‘Em All. Otóż nie – Battlefield właśnie wraca klimatem do swoich najlepszych czasów.

Graliśmy w Rainbow Six Extraction - Ubisoft pozazdrościł CoD-owi trybu zombie
Graliśmy w Rainbow Six Extraction - Ubisoft pozazdrościł CoD-owi trybu zombie

Przed premierą

Seria Rainbow Six od lat nastawiona była przede wszystkim na taktyczną rozgrywkę sił specjalnych. Tym razem gra zabiera naszych Operatorów do świata żywcem wyjętego ze Stranger Things i mówi, że to wcale nie tryb Zombie z Call of Duty.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?