Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 października 2004, 11:11

autor: Daniel Sodkiewicz

The Settlers: Dziedzictwo Królów - zapowiedź - Strona 3

Podczas tegorocznych targów gier komputerowych w Lipsku – Games Convention 2004 – „The Settlers: Heritage of Kings” zdobyli pierwsze miejsce w kategorii najlepszej gry na peceta, ale tego, czy gra zdoła zyskać grono wielbicieli, dowiemy się po premierze.

... aspektom ekonomicznym

Już na wstępie tego akapitu zasmucę część z Was stwierdzeniem, iż: na rzecz dostosowania gry do graczy komputerowych rynku amerykańskiego, podczas tworzenia programu zostały podjęte działania, mające na celu znaczne obniżenie poziomu trudności rozgrywki w najnowszych Settlersach w stosunku do poprzednich odsłon serii. I wszystko jasne :-(. Pierwsze, czego się dopuszczono, to wyeliminowanie tragarzy, którzy w poprzednich częściach Settlersów żwawo nosili wszelkiego rodzaju produkty z miejsca ich wydobycia/stworzenia do magazynów. Teraz, zostaną oni zastąpieni znanym z innych gier strategicznych automatycznym teleportowaniem wszelkich produktów do składowiska. Wielka szkoda, otrzyjmy jednak łzy i idźmy dalej. Kolejna informacja niesie bowiem za sobą dość ciekawe innowacje. W piątej części Settlersów nasi Osadnicy będą odczuwać głód i zmęczenie. Aby wykarmić i zapewnić odpoczynek ciężko pracującym jednostkom, będzie trzeba organizować nie tylko spore ilości jadła, ale budować tawerny (stołówki) i robotnicze sypialnie; coś na podobieństwo gry Rycerze i Kupcy. Dalsza część aspektu ekonomicznego to standardowe drzewo rozwoju gospodarki wraz z elementami ulepszania poszczególnych budynków produkcyjnych. Ciekawie zapowiada się natomiast element zmiennej pogody, który wpłynie znacząco nie tylko na naszych mieszkańców (m.in. wolniej poruszają się po śniegu), ale także na wirtualny świat przyrody (m.in. zamarzanie rzek) oraz na naszą gospodarkę. To z kolei spowoduje, że rozwój alchemii i zdolności naszych uczonych do przepowiadania pogody staną się bardzo znaczącym elementem rozwoju naszego społeczeństwa. Sama też nauka i inwestowanie w nowe technologie będzie znaczącym ogniwem zarządzania gospodarką osady. Co ciekawe, na znaczeniu ma także zyskać handel i wymiana dóbr pomiędzy rasami.

The Settlers IV – data premiery: 2001
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!