Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 maja 2004, 13:11

autor: Maciej Myrcha

Battle Mages - przed premierą - Strona 3

Battle Mages to strategia czasu rzeczywistego z elementami cRPG, osadzona w realiach świata fantasy. Od dawien dawna świat ów chroniony był przed chaosem przez Święty Magiczny Kryształ umieszczony gdzieś w jego centrum.

Przeczytaj recenzję Battle Mages - recenzja gry

Słyszę jakieś głosy

Jak twierdzą sami twórcy, oprawa dźwiękowa tworzy 50% atmosfery gry. W takim przypadku mam nadzieję, że w wersji pełnej zostanie ona poprawiona. Do odgłosów walk nie mam zastrzeżeń - miecze szczękają, słychać okrzyki rannych, świszczą strzały. Ale u licha, dlaczego na zmianę występuje tu tylko pogoda słoneczna (słychać świergot ptaków) oraz deszcz (o ile to deszcz przypomina, ja miałem cały czas nieodparte wrażenie, że kran mi przecieka)? Utwory muzyczne próbowano dopasować do sytuacji występującej na ekranie. Piszę próbowano, bo o ile w momencie zbliżania się walki możemy odsłuchać rewelacyjnych kawałków rwących do boju, to temat przewodni żywcem wyjęty z konkursu muzyki klasycznej, aż prosi się o wyłączenie.

Końcowych słów kilka

Podsumowując, The Battle Mages zapowiada się w miarę ciekawie. No, na pewno nie jest to produkt bijący na głowę Warcraft III, ale kilka niezłych pomysłów udało się twórcom przemycić do rozgrywki. Szkoda tylko, że potencjał innych został nie do końca wykorzystany. Na koniec należy wspomnieć o możliwości gry wieloosobowej poprzez LAN, w której może wziąć udział do 4 graczy. Niestety, twórcy gry nie zaimplementują internetowych bitew na wielką skalę.

Maciej „Elrond” Myrcha

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.