autor: Maciej Myrcha
Battle Mages - przed premierą - Strona 3
Battle Mages to strategia czasu rzeczywistego z elementami cRPG, osadzona w realiach świata fantasy. Od dawien dawna świat ów chroniony był przed chaosem przez Święty Magiczny Kryształ umieszczony gdzieś w jego centrum.
Przeczytaj recenzję Battle Mages - recenzja gry
Słyszę jakieś głosy
Jak twierdzą sami twórcy, oprawa dźwiękowa tworzy 50% atmosfery gry. W takim przypadku mam nadzieję, że w wersji pełnej zostanie ona poprawiona. Do odgłosów walk nie mam zastrzeżeń - miecze szczękają, słychać okrzyki rannych, świszczą strzały. Ale u licha, dlaczego na zmianę występuje tu tylko pogoda słoneczna (słychać świergot ptaków) oraz deszcz (o ile to deszcz przypomina, ja miałem cały czas nieodparte wrażenie, że kran mi przecieka)? Utwory muzyczne próbowano dopasować do sytuacji występującej na ekranie. Piszę próbowano, bo o ile w momencie zbliżania się walki możemy odsłuchać rewelacyjnych kawałków rwących do boju, to temat przewodni żywcem wyjęty z konkursu muzyki klasycznej, aż prosi się o wyłączenie.
Końcowych słów kilka
Podsumowując, The Battle Mages zapowiada się w miarę ciekawie. No, na pewno nie jest to produkt bijący na głowę Warcraft III, ale kilka niezłych pomysłów udało się twórcom przemycić do rozgrywki. Szkoda tylko, że potencjał innych został nie do końca wykorzystany. Na koniec należy wspomnieć o możliwości gry wieloosobowej poprzez LAN, w której może wziąć udział do 4 graczy. Niestety, twórcy gry nie zaimplementują internetowych bitew na wielką skalę.
Maciej „Elrond” Myrcha