Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 maja 2004, 13:11

autor: Maciej Myrcha

Battle Mages - przed premierą - Strona 2

Battle Mages to strategia czasu rzeczywistego z elementami cRPG, osadzona w realiach świata fantasy. Od dawien dawna świat ów chroniony był przed chaosem przez Święty Magiczny Kryształ umieszczony gdzieś w jego centrum.

Przeczytaj recenzję Battle Mages - recenzja gry

Nasi słowiańscy bracia zza wschodniej granicy słyną ze swoich pomysłów na dobre gry komputerowe (przykładowo "nieśmiertelny" Tetris) oraz z ich wykonania. Między innymi z tych właśnie powodów zainteresował mnie tytuł tworzony przez młode, rosyjskie studio developerskie Targem - The Battle Mages. Oliwy do ognia dolała reklama gry opisująca ją jako unikalne połączenie RPG i RTS - miałem nadzieję, że obietnice tej "unikalności" pojawiające się w dotychczas wydanych hybrydach tych gatunków, w końcu znajdą pokrycie w rzeczywistości. To tyle na wstępie, przejdźmy do konkretów.

Z czym to się je?

Świat, w którym przyjdzie nam spędzić trochę czasu grając w The Battle Mages, od wieków chroniony był przed Chaosem dzięki aurze Magicznego Kryształu. Tylko wewnątrz niej kwitło życie, zieleniły się drzewa, a krystalicznie czyste rzeki obmywały skąpane w słońcu brzegi łąk. Tereny zewnętrzne były domeną Chaosu - nigdy nie docierało tam słońce, nie istniała również magia. Pod ochroną Magicznego Kryształu żyły zgodnie plemiona Ludzi, Krasnoludów oraz przybyłych z innego świata Elfów. I właśnie w szeregach Elfów pojawił się pewnego razu dziwny Czarnoksiężnik, obiecujący im powrót do domu. Cel ten miał być osiągnięty poprzez zniszczenie Magicznego Kryształu. Aby go zdobyć, Elfy rozpętały krwawą wojnę, w której zostały pokonane przez Ludzi. Elfia księżniczka została zamordowana w tajemniczych okolicznościach, a Czarnoksiężnik zniknął. Od tego momentu hordy Nieumarłych i innych kreatur zaczęły nękać świat. Przywrócenie pokoju i pokonanie sił Chaosu możliwe jest tylko dzięki odnalezieniu starożytnego i potężnego artefaktu Krasnoludów, który zaginął wieki temu. Do poszukiwań przyłącza się świeżo upieczony adept Akademii Magów, którym jesteś Ty, drogi graczu.

Twoja postać

Kreacja postaci nie jest skomplikowanym procesem. Naszym zadaniem jest określenie w jakiej szkole magii pragniemy się specjalizować (Chaos, Nature, Energy), bądź też potraktowanie magii po macoszemu i opowiedzenie się za stricte wojskowym pokonywaniem trudności (Commander). Teraz pozostaje przyjąć jakieś imię i wkraczamy do świata The Battle Mages. Tutaj napotykamy na pierwszą niespodziankę. W odróżnieniu od gier, w których bohaterów widzimy bezpośrednio na ekranie, nasze "ciało" spoczywa bezpiecznie w wieży, a my towarzyszymy oddziałom w postaci eterycznej. Dzięki temu można wydawać rozkazy, a także rzucać czary nie będąc samemu wystawionym na atak fizyczny. Nasza postać opisana jest przez 4 główne współczynniki: Magic Skill, Mana, Combat i Leadership, które możemy rozwijać dzięki zdobytemu doświadczeniu. Doświadczenie służy też zdobywaniu nowych umiejętności, a także nauce zaklęć. Jego wartość możemy zwiększyć pokonując wrogów w walce bądź też wykonując zlecane nam w miastach zadania.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.