autor: Borys Zajączkowski
Gangland - przed premierą - Strona 3
Gangland to hybryda zawierająca w sobie elementy strategii (RTS), cRPG oraz gier akcji, traktująca o przemocy i zorganizowanej przestępczości. Akcja osadzona została w sycylijskich klimatach rodem z filmów Ojciec Chrzestny czy Chłopcy z Ferajny.
Przeczytaj recenzję Gangland - recenzja gry
Wszystko dla gracza
Rozległe Paradise City podzielone na 26 rejonów to plątanina ulic oraz szeregi budynków. Pośród nich restauracje, kościoły, domy publiczne, sklepy, kasyna, muzea, banki... Do każdego z nich gracz jest w stanie wejść ze swoimi ludźmi i z ich pomocą określić dalsze zasady funkcjonowania przybytku. Obecny właściciel może płacić haracz, a może zostać wymieniony na nowego – wszystko pozostaje w gestii gracza.
Wprawdzie fabuła, którą rozpoczyna dziadkowe polecenie pomszczenia zabitego wnuka, będzie się przekładać na konkretne misje do wykonania, lecz w praktyce gracz zachowa pełną swobodę poczynań. To, jak bardzo pozostanie lojalny wobec swoich sycylijskich korzeni, a jak bardzo skupi się na budowaniu własnego imperium w Nowym Świecie, będzie zależeć od jego widzimisię. Jakkolwiek by jednak nie podszedł do gangsterskiego rzemiosła, pamiętać będzie musiał, że nie jest głową jedynej rodziny, która ma zakusy na podporządkowanie sobie miasta.
Na tym zresztą opierać się ma tryb gry sieciowej, w której każdy z maksymalnie ośmiu graczy staje na czele swojej rodziny i każdy będzie w stanie przejąć kontrolę nad pięćdziesięcioma podporządkowanymi sobie postaciami.
Wszystko wskazuje na to, że niebawem wszyscy domorośli gangsterzy dostaną do ręki fantastyczną symulację przestępczego półświatka – trudną do porównania z czymkolwiek, nie tylko dlatego, że konkurencji praktycznie ona nie posiada.
Shuck