Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 stycznia 2004, 11:09

autor: Daniel Sodkiewicz

Colin McRae Rally 04 - zapowiedź - Strona 3

Czwarta odsłona rajdowej serii z firmy Codemasters sygnowanej imieniem i nazwiskiem słynnego kierowcy Colina McRae. Colin McRae Rally 04 jest najlepszą jak do tej pory częścią cyklu, starającą się jak najwierniej oddać realia rajdów samochodowych.

Nie można mieć natomiast zarzutów do świetnie zapowiadających się modeli aut, które nie tylko będą znakomicie wyglądać, ale będą się także realistycznie „rozsypywać” (dzięki sporej ilości poligonów). Latająca przed przednią szybą maska, złapanie gumy i jazda na feldze, czy wgniecenia karoserii lub jej zabrudzenie, powoli zresztą wchodzi do standardów dzisiejszych gier samochodowych. Wizualna jakość programu będzie więc stać na najwyższym poziomie i nie należy w tej kwestii spodziewać się niemiłych niespodzianek. Ścigać będziemy się w ośmiu krajach (Hiszpania, Wielka Brytania, Grecja, USA, Japonia, Szwecja, Australia i Finlandia), w każdym po 6 etapów, plus dodatkowo 4 etapy Super Specjalne. Bardzo prawdopodobne jest, że jako bonus, zostaną dodatkowo udostępnione trasy z pierwszej części gry, oczywiście stworzone na nowym silniku graficznym. Zestaw krajów nie powinien być wielką niespodzianką, sporym niuansem jest natomiast zapowiadane 34 rodzaje, znacznie różniących się od siebie, nawierzchni dróg. Nie wiadomo natomiast czy będą występować zmienne warunki pogodowe, które wprowadziłyby ciekawą nieprzewidywalność, nawet dobrze poznanych już odcinków. Dobrą informacją są natomiast spore nadzieje na obecność multiplayerowych trybów split-screenie (na podzielonym ekranie) i alternate (podchodzenie do kolejnych odcinków, jeden po drugim), które umożliwiają grę z żywym przeciwnikiem, bez konieczności bycia podłączonym do Internetu czy LAN. Będzie więc możliwość współzawodnictwa w trybie cooperative, walcząc z kumplem w jednym teamie lub przeciwko sobie w różnych zespołach.

Czy zapewnienia o świetnym odwzorowaniu fizyki jazdy okażą się tylko czczym gadaniem? Są duże szanse, że nie. Konsolowi koledzy zachwycają się tym elementem gry, a pomyśleć, że wersja PC ma być jeszcze lepiej dopracowana od strony realizmu i fizyki jazdy. Usunięcie tak zwanej centralnej ośki modeli (wyeliminuje to problem z obracaniem aut na zakrętach, wokół ich osi) i duża szczegółowość grafiki, pozwalają sądzić, że Colin McRae Rally 04 nie powinien mieć problemów, nawet z tak dobrze zapowiadającą się konkurencją, jaką jest Richard Burns Rally.

Daniel „KULL” Sodkiewicz

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.