autor: Daniel Sodkiewicz
Colin McRae Rally 04 - zapowiedź - Strona 3
Czwarta odsłona rajdowej serii z firmy Codemasters sygnowanej imieniem i nazwiskiem słynnego kierowcy Colina McRae. Colin McRae Rally 04 jest najlepszą jak do tej pory częścią cyklu, starającą się jak najwierniej oddać realia rajdów samochodowych.
Przeczytaj recenzję Colin McRae Rally 04 - recenzja gry
Nie można mieć natomiast zarzutów do świetnie zapowiadających się modeli aut, które nie tylko będą znakomicie wyglądać, ale będą się także realistycznie „rozsypywać” (dzięki sporej ilości poligonów). Latająca przed przednią szybą maska, złapanie gumy i jazda na feldze, czy wgniecenia karoserii lub jej zabrudzenie, powoli zresztą wchodzi do standardów dzisiejszych gier samochodowych. Wizualna jakość programu będzie więc stać na najwyższym poziomie i nie należy w tej kwestii spodziewać się niemiłych niespodzianek. Ścigać będziemy się w ośmiu krajach (Hiszpania, Wielka Brytania, Grecja, USA, Japonia, Szwecja, Australia i Finlandia), w każdym po 6 etapów, plus dodatkowo 4 etapy Super Specjalne. Bardzo prawdopodobne jest, że jako bonus, zostaną dodatkowo udostępnione trasy z pierwszej części gry, oczywiście stworzone na nowym silniku graficznym. Zestaw krajów nie powinien być wielką niespodzianką, sporym niuansem jest natomiast zapowiadane 34 rodzaje, znacznie różniących się od siebie, nawierzchni dróg. Nie wiadomo natomiast czy będą występować zmienne warunki pogodowe, które wprowadziłyby ciekawą nieprzewidywalność, nawet dobrze poznanych już odcinków. Dobrą informacją są natomiast spore nadzieje na obecność multiplayerowych trybów split-screenie (na podzielonym ekranie) i alternate (podchodzenie do kolejnych odcinków, jeden po drugim), które umożliwiają grę z żywym przeciwnikiem, bez konieczności bycia podłączonym do Internetu czy LAN. Będzie więc możliwość współzawodnictwa w trybie cooperative, walcząc z kumplem w jednym teamie lub przeciwko sobie w różnych zespołach.
Czy zapewnienia o świetnym odwzorowaniu fizyki jazdy okażą się tylko czczym gadaniem? Są duże szanse, że nie. Konsolowi koledzy zachwycają się tym elementem gry, a pomyśleć, że wersja PC ma być jeszcze lepiej dopracowana od strony realizmu i fizyki jazdy. Usunięcie tak zwanej centralnej ośki modeli (wyeliminuje to problem z obracaniem aut na zakrętach, wokół ich osi) i duża szczegółowość grafiki, pozwalają sądzić, że Colin McRae Rally 04 nie powinien mieć problemów, nawet z tak dobrze zapowiadającą się konkurencją, jaką jest Richard Burns Rally.
Daniel „KULL” Sodkiewicz