Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 grudnia 2003, 10:25

autor: Adam Włodarczak

Fatherdale: The Guardians of Asgard - przed premierą - Strona 3

Gra osadzona w bardzo wiernie oddanych realiach średniowiecznej Europy Północnej Roku Pańskiego 1072, łącząca w sobie w pełni funkcjonalną grę gatunku cRPG, ciekawą przygodówkę i lekcję historii dla amatorów.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Cattle die, kindred die,

Every man is mortal.

But the good name will never fade

Of one who has lived honorably.

– Odin, Words of the High One

Nasi wschodni sąsiedzi od dłuższego już czasu intensywnie pracują nad nowym cRPG’iem, osadzonym w realiach średniowiecznej Europy. Fatherdale: The Guardians of Asgard, bo właśnie temu tytułowi przyjrzymy się bliżej, to klasyczny cRPG połączony z elementami gier przygodowych.

Szybko i bezboleśnie o fabule

Jak to zazwyczaj w produkcjach z tego gatunku bywa, głównym mottem gry jest jak najbardziej realne i rzetelne odwzorowanie świata, w tym przypadku średniowiecznego obrazu Europy Północnej. Gracz przenosi się w rok 1072. Jako jeden z niewielu nieśmiertelnych bohaterów, chroniących starożytną wiedzę i artefakty, w czasie wędrówki znajduje zwłoki wojownika w odludnym zakątku doliny Fatherdale. Fakt ten wciąga w długą historię, pełną łez, krwi i walki, której zakończenia nie jesteśmy w żaden sposób przewidzieć...

Trzeba autorom oddać, że jeśli chodzi o znajomość historii, mogą pochwalić się niezłymi osiągami. Rosyjscy programiści przed rozpoczęciem prac przestudiowali całą masę książek, mając na celu poznanie realiów panujących w ówczesnym świecie. Dzięki temu możemy być spokojni o jakość oraz solidność produktu finalnego – przynajmniej, jeśli chodzi o walory kształcąco - rozwijające.

Heros herosowi nie równy

Poza intensywnymi wątkami dydaktycznymi, twórcy przygotowują dla nas całą masę niespodzianek i nowinek. Najważniejszym elementem w grach z tego gatunku są bez wątpienia unikalne jednostki. W Fetherdale bohaterów określać będzie sześć głównych umiejętności, takich jak: sprawność, siła, inteligencja, wytrwałość, dzielność oraz wytrzymałość (budowa fizyczna), plus cztery dodatkowe atrybuty bitewne. Każdy heros będzie indywidualną, niepowtarzalną jednostką, cechującą się odmiennymi relacjami i zachowaniami. Producenci twierdzą, że poświecili właśnie temu aspektowi bardzo dużo czasu, mając nadzieję stworzyć świat w pełni realny, wciągający, intrygujący swą odmiennością i nieliniowością. Świat żyjący własnym życiem. Ponadto, wszyscy śmiałkowie otrzymają profesje. Przykładowo, Nami to młody, aczkolwiek uzdolniony myśliwy, który dzięki swej wielofunkcyjności mógłby zostać również uzdrowicielem bądź wędrownikiem. Wspomniany „łowca” jest niezwykle przyjaźnie nastawiony do osób wykonujących tę samą profesję. Z kolei Mootoriza, z rzemiosła stróż, z założenia jest bezużytecznym i nikomu nie potrzebnym opiekunem, nastawionym i chętnym na pomoc napotkanym osobom. Tylko te dwa przykłady bardzo pozytywnie pozwalają spojrzeć w przyszłość. Warto dodać, że poza wyżej wymienionymi profesjami, dostępne będą także takie fachy, jak m.in. najemnik, lider, „wolny strzelec” bądź doradca. Łącznie przygotowane zostanie 150 indywidualnych twarzy, które przyczynią się znacząco do zbudowania w pełni autentycznego świata. Warto wspomnieć jeszcze, że każda postać zostanie obdarzona we własne, jedyne w swoim rodzaju biografie, ilustracje, osobiste cele, zachowania, etc. Palce lizać!

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?