Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 grudnia 2003, 10:25

autor: Adam Włodarczak

Fatherdale: The Guardians of Asgard - przed premierą - Strona 2

Gra osadzona w bardzo wiernie oddanych realiach średniowiecznej Europy Północnej Roku Pańskiego 1072, łącząca w sobie w pełni funkcjonalną grę gatunku cRPG, ciekawą przygodówkę i lekcję historii dla amatorów.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Topory, maczugi i tarcze...

Nawet największy myśliciel, z najciekawszą biografią i najmilszym wyrazem twarzy, w konfrontacji z wrogo nastawionym osobnikiem nie ma większych szans na przetrwanie. Na szczęście nie pozostajemy porzuceni na pastwę losu. I tak, będziemy mogli bawić się całym stosem „zabawek”. Szpady, maczugi, topory, miecze, noże, szkielety, hełmy i tarcze – tak, to wszystko znajdzie swoje odzwierciedlenie w finalnej wersji gry. Co ciekawe, każda z broni będzie posiadać – podobnie jak w przypadku bohaterów – swoje indywidualne cechy. Kilka typów mieczy, które różnią się swym przeznaczeniem, budową, siłą rażenia oraz, naturalnie, nazwą, to tylko początek góry lodowej. Arsenał zgromadzony w Fatherdale jest doprawdy imponujący.

Kung – fu - fighting!

Jednymi z ważniejszych detali nowego dziecka firmy Snowball Interactive są aspekty wojenne. System walki czasu rzeczywistego, oparty na faktycznych średniowiecznych technikach bitw, jest kolejną rzeczą lansowaną przez speców od reklamy. Jeden zły i nieprzemyślany ruch może wpłynąć na przebieg całej batalii. Wynik jatki, opartej na dynamicznym i naturalistycznym systemie „młócenia”, może być za każdym razem odmienny. Śmierć to tylko jedno z możliwych końcowych rozwiązań. Wytrawni stratedzy będą mogli robić różnorodne uniki, zakładać cwane pułapki, wysyłać szpiegów w rejon wrogich obozów, schwytać nieprzyjacielskich kontrwywiadowców. Ponoć atakując szybko i zmasowanie, będzie można przestraszyć przeciwnika, który widząc – zupełnie niespodziewanie – hordę złowrogo nastawionej armii, rzuci się do panicznej ucieczki. Aby uskutecznić walkę, będzie można tworzyć specjalne, militarne grupy, na czele których stawać będą najlepsi wojownicy. Sposób zarządzania owymi „kołami” ma być zrozumiały i naprawdę łatwy, co zapewne ucieszy mniej zaawansowanych adeptów szkoły militarnej. Oczywiście nie zapomniano także o różnych wymyślnych, gotowych formacjach, w które grupować będzie można swoje jednostki. Zmiana kształtu, gęstość, priorytety – to wszystko zależeć będzie tylko i wyłącznie od nas samych.

Przygoda, przygoda, każdej chwili...

Fatherdale to także (a może przede wszystkim?) gra przygodowa. Podążając ścieżkami świata średniowiecznej Europy, napotkamy wiele interesujących postaci, z którymi bez problemu będziemy mogli nawiązać atrakcyjną konwersację. To, w jakim kierunku obróci się rozmowa, zależeć będzie naturalnie od nas. Zdaniem panów z Snowball Interactive, w grze udało się zaimplementować efektywny, przejrzysty system komunikacji. Szybki i ostry, w pełni humorystyczny, bliski realnego, ówczesnego języka, ma za zadanie dostarczanie krótkiej i rzeczowej informacji, bez owijania w bawełnę. Dzięki temu mamy uniknąć przewijania całych stert stron tekstu, których – poza zagorzałymi fanami, a wręcz maniakami – i tak nikt w pełni nie czyta. Każdy gracz, żyjący w świecie Fatherdale do swojego prywatnego użytku dostanie: Pamiętnik - obrazujący najważniejsze myśli, ukazujące użytkownika, jako głównego bohatera; Dziennik – czyli miejsce z informacjami dotyczącymi samej rozgrywki; Archiwum oraz Mapy Fatherdale, ilustrujące poznane wcześniej krainy. Inwentarz rzecz jasna w trakcie kolejnych godzin rozgrywki będzie ulegał metamorfozie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.