autor: Daniel Sodkiewicz
Max Payne 2: The Fall Of Max Payne - przed premierą - Strona 3
Max Payne 2 to sequel znakomitej gry akcji z roku 2001 opowiadającej o dramatycznej walce gliniarza, tytułowego Max Payne’a, z organizacją przestępczą odpowiedzialną za rozprowadzanie nowego, groźnego narkotyku Valkyra.
Przeczytaj recenzję Max Payne 2: The Fall Of Max Payne - recenzja gry
Gliniana robota
Przy opisie fabuły gry nie wspomniałem, że Max pracuje jako policjant. Ważniejsze jest jednak wprowadzenie do gry interakcji z NPCami, czyli postaciami występującymi w grze. Otóż, nie wszystkich napotkanych ludzi będziemy faszerować ołowiem i łamać w kilkunastu miejscach ciosami Kung Fu. Do niektórych osobników będzie można (i pewnie będzie trzeba) podejść od strony psychologicznej i przeprowadzić wywiady czy przesłuchania podejrzanych lub po prostu poszukać dowodów zbrodni. Na tym jednak nie kończą się przywileje bycia gliną. Max dorobił się bowiem telefonu (podobnie zresztą jak Tommy Vercetii – ten jednak doczekał się komóry dopiero w czwartej odsłonie GTA), zdobywając umiejętność odbierania i wykonywania rozmów. W naszej książce telefonicznej znajdziemy numery m.in. do innych policjantów i urzędników. Na jakiej zasadzie będzie to działać – nie wiadomo, zapowiada się jednak dość ciekawie.
Powerful toys
Wspominałem dużo o latających wszędzie pociskach i łuskach, najwyższy więc czas napisać coś o samych broniach. Gra jest przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia i z góry wiadomo, że widok krwi będzie w niej na porządku dziennym. Niestety w kwestii oręża nie ma informacji pewnych, a wymienianie uzbrojenia opiera się tylko na domysłach. Z pewnością możemy liczyć na obecność M16 i AK-47, z pistoletów najprawdopodobniej pojawi się Beretta i Desert Eagle, poza tym w rynsztunku znajdą się takie zabawki jak dubeltówka, karabiny maszynowe i sprzęt dla snajperów. Największe zamieszanie będą natomiast siać różnego rodzaju granaty i ładunki wybuchowe, które prócz zabijania potencjalnych wrogów, posłużą do demolowania pomieszczeń i znajdujących się w nich przedmiotów. Aby starcia były jeszcze bardziej efektowne, w niektórych miejscach będą się znajdować łatwopalne, wybuchowe beczki i butle z gazem, które odpowiednio potraktowane wspomogą nas w walce z nieprzyjacielem.
Minimum Specifications
Bez potężnego sprzętu nie ma co marzyć o super efektach, a z pokazywanymi na screenach teksturami najwyższej jakości nie poradzą sobie nawet GeForce’y 4, co skończy się dla przeciętnego gracza ustawieniem grafiki na minimum. Podane poniżej minimum systemowe jest zapewne mocno naciągane, niemniej jednak warto mu się przyjrzeć:
Procek: 1GHz PIII/Athlon lub 1.2Ghz Celeron/Duron
Grafika: 32MB AGP
Pamięć: 256MB RAM
Coming to PC October 15, 2003
Na koniec dodam tylko, że przewidywany czas na przebrnięcie przez tryb dla pojedynczego gracza będzie wynosił około 20 godzin, czyli dwa razy więcej niż potrzeba było na ukończenie pierwszej części Max Payne. Gra zawita na PieCe 15 października, posiadacze Xboxa i PlayStation2 poznają mroczny świat Maxa w wersji 2.0 dopiero 3 grudnia. Jest to o tyle dobra sytuacja, że gra jest robiona specjalnie na PCty i nie będzie tutaj mowy o żadnej konsolowej przeróbce.
Daniel „KULL” Sodkiewicz