Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 września 2003, 15:16

autor: Daniel Sodkiewicz

Max Payne 2: The Fall Of Max Payne - przed premierą - Strona 3

Max Payne 2 to sequel znakomitej gry akcji z roku 2001 opowiadającej o dramatycznej walce gliniarza, tytułowego Max Payne’a, z organizacją przestępczą odpowiedzialną za rozprowadzanie nowego, groźnego narkotyku Valkyra.

Gliniana robota

Przy opisie fabuły gry nie wspomniałem, że Max pracuje jako policjant. Ważniejsze jest jednak wprowadzenie do gry interakcji z NPCami, czyli postaciami występującymi w grze. Otóż, nie wszystkich napotkanych ludzi będziemy faszerować ołowiem i łamać w kilkunastu miejscach ciosami Kung Fu. Do niektórych osobników będzie można (i pewnie będzie trzeba) podejść od strony psychologicznej i przeprowadzić wywiady czy przesłuchania podejrzanych lub po prostu poszukać dowodów zbrodni. Na tym jednak nie kończą się przywileje bycia gliną. Max dorobił się bowiem telefonu (podobnie zresztą jak Tommy Vercetii – ten jednak doczekał się komóry dopiero w czwartej odsłonie GTA), zdobywając umiejętność odbierania i wykonywania rozmów. W naszej książce telefonicznej znajdziemy numery m.in. do innych policjantów i urzędników. Na jakiej zasadzie będzie to działać – nie wiadomo, zapowiada się jednak dość ciekawie.

Powerful toys

Wspominałem dużo o latających wszędzie pociskach i łuskach, najwyższy więc czas napisać coś o samych broniach. Gra jest przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia i z góry wiadomo, że widok krwi będzie w niej na porządku dziennym. Niestety w kwestii oręża nie ma informacji pewnych, a wymienianie uzbrojenia opiera się tylko na domysłach. Z pewnością możemy liczyć na obecność M16 i AK-47, z pistoletów najprawdopodobniej pojawi się Beretta i Desert Eagle, poza tym w rynsztunku znajdą się takie zabawki jak dubeltówka, karabiny maszynowe i sprzęt dla snajperów. Największe zamieszanie będą natomiast siać różnego rodzaju granaty i ładunki wybuchowe, które prócz zabijania potencjalnych wrogów, posłużą do demolowania pomieszczeń i znajdujących się w nich przedmiotów. Aby starcia były jeszcze bardziej efektowne, w niektórych miejscach będą się znajdować łatwopalne, wybuchowe beczki i butle z gazem, które odpowiednio potraktowane wspomogą nas w walce z nieprzyjacielem.

Minimum Specifications

Bez potężnego sprzętu nie ma co marzyć o super efektach, a z pokazywanymi na screenach teksturami najwyższej jakości nie poradzą sobie nawet GeForce’y 4, co skończy się dla przeciętnego gracza ustawieniem grafiki na minimum. Podane poniżej minimum systemowe jest zapewne mocno naciągane, niemniej jednak warto mu się przyjrzeć:

Procek: 1GHz PIII/Athlon lub 1.2Ghz Celeron/Duron

Grafika: 32MB AGP

Pamięć: 256MB RAM

Coming to PC October 15, 2003

Na koniec dodam tylko, że przewidywany czas na przebrnięcie przez tryb dla pojedynczego gracza będzie wynosił około 20 godzin, czyli dwa razy więcej niż potrzeba było na ukończenie pierwszej części Max Payne. Gra zawita na PieCe 15 października, posiadacze Xboxa i PlayStation2 poznają mroczny świat Maxa w wersji 2.0 dopiero 3 grudnia. Jest to o tyle dobra sytuacja, że gra jest robiona specjalnie na PCty i nie będzie tutaj mowy o żadnej konsolowej przeróbce.

Daniel „KULL” Sodkiewicz

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.