Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 czerwca 2003, 15:34

autor: Krzysztof Marcinkiewicz

Syberia II - zapowiedź - Strona 2

Kontynuacja Syberii, tytułu, którego nie trzeba nikomu przedstawiać – zdecydowanie najlepszej gry przygodowej ostatnich lat, wybranej przez wszystkie serwisy zajmujące się grami „Najlepszą przygodówką roku 2002”.

Przeczytaj recenzję Syberia II - recenzja gry

Zaspokajając łaknienie graczy

Po ukończeniu części pierwszej czułem pewien niedosyt. Osobiście uważam, że skończyło się to wszystko zbyt szybko, gwałtownie i bardzo nieoczekiwanie. Myśl o tym co dalej działo się z Kate nie dawała mi spokoju przez wiele dni po ukończeniu gry. Zżerała mnie ciekawość, jak zapewne i większości z Was, którzy przeszli wraz z Kate przez całą pierwszą część Syberii, jaki los ją jeszcze czeka. Zaskoczeniem może się dla Was okazać, że w początkowych planach twórców Syberia 1 oraz Syberia 2 miały być jedną grą. Jednak ze względu na wielkość przedsięwzięcia, autorzy (po naciskach ze strony wydawcy – niech żyją decyzje marketingowe!) postanowili podzielić ją na dwie części. Sporo przy tym ryzykowali. Gra mogła się przecież nie przyjąć, a nie ma nic gorszego niż designer, który nie może dokończyć swojej opowieści. W poprzedniej części podróż Kate przebiegała z zachodu na wschód, teraz wędrówka będzie w kierunku północnym. W grze odwiedzimy całkowicie nowe lokacje takie jak Romansburg, Great North Passage, Youkol Village i na końcu dotrzemy do upragnionej Syberii. Wszystkie te miejsca, mimo swojego wielkiego realizmu i szczegółowości, są całkowicie fikcyjne i nie mają nic wspólnego z rzeczywistymi lokacjami. Tak przynajmniej twierdzą autorzy. Na swojej drodze spotkamy nowe postacie, z którymi będziemy mogli współdziałać i które wprowadzą do fabuły gry wiele zamieszania i fascynujących wątków. Będzie to około dwudziestu pięciu ludzi oraz około dziesięciu zwierząt. Wszystkie miejsca oraz postaci będą posiadały własny urok i charakterystykę, będą miały swoją ważną rolę do spełnienia w przygodzie Kate. Jak też twierdzi sam Benoit Sokal dzięki temu, co wprowadzą do naszego wyobrażenia o świecie dylogii, Syberia 2 ma być dla graczy naprawdę ostrą jazdą. Oczywiście nie zabraknie też naszych starych znajomych, Oskara oraz Hansa. Ta dwójka będzie nam towarzyszyć przez całą grę, a ich rady niekiedy mogą okazać się bardzo cenne.

Silnik ten sam, acz ulepszony

Jak zapewne wiecie, Syberia stała na bardzo wysokim poziomie graficznym. Lokacje, postacie, wszystko to zrobione było bardzo szczegółowo. Krajobrazy jakie oglądaliśmy zarówno w czasie gry jak i w czasie filmików, jasno świadczyły o wielkim kunszcie graficznym autorów. Wydawałoby się, że jest już idealnie. Ale jednak nie. Twórcy znaleźli jeszcze takie dziedziny swojego dzieła, które zasługiwały na ulepszenie. Teraz będziemy mogli zachwycać się połyskiwaniem szkła, niesamowitymi teksturami lodu, bardzo realistycznymi płatkami padającego śniegu, animowaną mgłą. Oprócz tego wszystkiego graficy nie zapomnieli nawet o takim szczególe jak odciski stóp. Teraz Kate chodząc po śniegu czy innym miękkim podłożu będzie za sobą zostawiać ślady.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.