Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 maja 2003, 14:37

autor: Filip Dąbrowski

Warcraft III: The Frozen Throne - zapowiedź - Strona 2

Frozen Throne to pierwszy oficjalny dodatek do trzeciej części słynnej strategicznej serii autorstwa firmy Blizzard Entertainment. Akcja dodatku ponownie osadzona została w fantastycznej krainie Azeroth, w kilka miesięcy po bitwie na górze Hyjal...

W szeregach Nieumarłych nowym herosem jest Crypt Lord, z wyglądu przypominający wielkiego pająka. Jest on niezwykle trudny do pokonania w walce na krótki dystans. Gdy już pozbędzie się wszystkich jednostek wroga, z ich ciał może stworzyć Carriony - nie posiadające limitu czasowego potwory walczące po stronie Nekromanty. Niezwykle ciekawą jednostką w armii Martwiaków jest Obsidian Statue, latająca figurka, wysysająca manę z przeciwników i przekazująca ją naszym bohaterom. Kolejną nową postacią Płonącego Legionu jest Black Sphinx, latający stwór przypominający Sfinska. Może atakować jedynie stworzenia nie posiadające odporności na magię.

U Ludzi zawitał bohater wywodzący się z jednej z pobocznych ras - Krwawych Elfów, będących pozostałością rasy Elfów Wysokich, wymordowanych podczas pochodu Plagi Nieumarłych. Mowa tu o Blood Mage, z pomocą którego będzie można pozbawić wojsk przeciwnika wszelkich aktywnych zaklęć, które automatycznie zaczną oddziaływać na nasze jednostki. Jedną z ciekawych umiejętności tego herosa jest Flame Strike. Używając tego czaru, możemy spowodować wybuch dowolnego fragmentu terenu. Aż strach pomyśleć co się dzieje, gdy rzucimy to zaklęcie na teren zajęty przez cały oddział wrogów :). Blood Mage zdolny jest również (po odpowiednich ulepszeniach) zamienić którąś z naszych jednostek w Phoenixa, mającego magiczną liczbę ponad 1000 punktów życia. Niezwykle groźni w armii Ludzi są Spell Breakers, wojownicy całkowicie odporni na magię. Ujrzymy również nową jednostkę powietrzną - Dragon Hawk, będącą odpowiednikiem Troll Batrider.

Niezwykle silnego bohatera otrzymały Nocne Elfy. Warden, bo o niej mowa, potrafi z ciał sprzymierzonych wojsk stworzyć potężną Duszę z teoretycznie nielimitowanym HP. Im więcej naszych jednostek poległo, tym silniejsze będzie stworzone przez nas monstrum. Warden może również obrzucać znajdujących się w pobliżu wrogów nożami i wykorzystywać czar teleportacji, posiadający rzecz jasna ograniczony zasięg. Spośród dwóch nowych jednostek uwagę zwraca Mountain Giant - potwór znakomity w walce wręcz, posiadający ponad 1000 punktów wytrzymałości. Potrafi on skupić na sobie ataki przeciwników, dając innym jednostkom czas na ucieczkę bądź bezpieczny atak z dystansu. Kolejna nowość w szeregach Nocnych Elfów to Faerie Dragon - niepozornie wyglądający smok, w dużych ilościach niebywale groźny dla wrogów.

Naturalnie nie mogło zabraknąć nowych budynków dla każdej nacji. Pierwszy z nich to Marketplace - miejsce, gdzie możemy zakupić różnorodne przedmioty, w tym magiczne artefakty. Drugą neutralną budowlą jest Goblin Shipyard. Jak sama nazwa wskazuje, w nasze ręce oddane zostanie to, czego nie było w Reign of Chaos - statki. Trzecim i ostatnim zarazem niespotykanym wcześniej miejscem jest Tawerna, w której będziemy mogli wynająć służących nam neutralnych herosów. Przykładem bohatera czekającego na opłacenie jest Ranger, kobieta przypominająca łuczniczkę Nocnych Elfów. W grze pojawi się również kilkanaście nowych technologii, zwiększających szybkość produkcji naszych jednostek, podnoszących ich odporność, siłę walki wręcz i wzmacniających wytrzymałość budowli.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.