Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 maja 2003, 11:31

autor: Bolesław Wójtowicz

Cleric - przed premierą - Strona 3

Cleric to trójwymiarowa gra akcji/FPP utrzymana w konwencji horroru. Jej twórcy, zespół Plutonium Games przyznają, że inspiracją do powstania Clerica były klasyczne horrory z lat siedemdziesiątych i słynna seria Resident Evil.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

By nie narazić się na jakiekolwiek zarzuty ze strony któregoś z Kościołów, szczególną uwagę zwrócono na wszystkie elementy wykorzystywane na co dzień w obrządku religijnym, a pojawiające się w grze. Zwłaszcza iż główny bohater w walce ze złem, oprócz standardowego uzbrojenia, jak najróżniejsze strzelby, muszkiety czy też broń biała, posługuje się także różnego typu świętymi symbolami i znakami, mającymi dopomóc mu w walce ze złem. Zadbano, by nie urazić niczyich uczuć religijnych, co oczywiście nie oznacza, iż nie pojawią się jakieś, może i nieco bulwersujące niektórych, elementy.

Co jeszcze obiecują nam autorzy “Clerica”? Ano niewiele więcej, gdyż sami chyba jeszcze nie są do końca przekonani, co będzie zawierała ich gra. To szepną o pełnej swobodzie gracza w podejmowaniu decyzji, które znacząco wpłyną na bieżące wydarzenia, to o genialnej grafice i jeszcze lepszej muzyce oraz nieprawdopodobnych wręcz efektach dźwiękowych, to o niewyobrażalnym poziomie AI przeciwników i rozległości odwzorowanego świata, to o... Słowa, słowa, słowa. Ale jak to będzie naprawdę? Czas pokaże...

Za jakiś czas oczom naszym ukażą się otwarte przestrzenie wokół Novo-Kholmogory, po których hula wiatr i zło. Kiedy, trudno w tej chwili powiedzieć, mimo iż pierwszy termin wydania gry to maj tego roku. Jednakże po ciągłych zmianach, wprowadzanych modyfikacjach i usprawnieniach, poprawkach w fabule i grafice, sądzę, że jest to termin bardzo mało realny.

Mimo wszystko myślę, że należy zapamiętać ten tytuł. Jeśli już nie ze względu na radosną możliwość strzelania do wszystkiego, co poruszy się w zasięgu naszej broni, to chociażby z chęci poczucia tego cudownie porażającego klimatu grozy, jaki powinien zawładnąć naszymi sercami i umysłami w czasie wędrówki z wielebnym Aronosem. I dlatego warto będzie sięgnąć po dzieło Plutonium Games.

Bolesław „Void” Wójtowicz

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.