Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 maja 2003, 11:31

autor: Bolesław Wójtowicz

Cleric - przed premierą - Strona 3

Cleric to trójwymiarowa gra akcji/FPP utrzymana w konwencji horroru. Jej twórcy, zespół Plutonium Games przyznają, że inspiracją do powstania Clerica były klasyczne horrory z lat siedemdziesiątych i słynna seria Resident Evil.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

By nie narazić się na jakiekolwiek zarzuty ze strony któregoś z Kościołów, szczególną uwagę zwrócono na wszystkie elementy wykorzystywane na co dzień w obrządku religijnym, a pojawiające się w grze. Zwłaszcza iż główny bohater w walce ze złem, oprócz standardowego uzbrojenia, jak najróżniejsze strzelby, muszkiety czy też broń biała, posługuje się także różnego typu świętymi symbolami i znakami, mającymi dopomóc mu w walce ze złem. Zadbano, by nie urazić niczyich uczuć religijnych, co oczywiście nie oznacza, iż nie pojawią się jakieś, może i nieco bulwersujące niektórych, elementy.

Co jeszcze obiecują nam autorzy “Clerica”? Ano niewiele więcej, gdyż sami chyba jeszcze nie są do końca przekonani, co będzie zawierała ich gra. To szepną o pełnej swobodzie gracza w podejmowaniu decyzji, które znacząco wpłyną na bieżące wydarzenia, to o genialnej grafice i jeszcze lepszej muzyce oraz nieprawdopodobnych wręcz efektach dźwiękowych, to o niewyobrażalnym poziomie AI przeciwników i rozległości odwzorowanego świata, to o... Słowa, słowa, słowa. Ale jak to będzie naprawdę? Czas pokaże...

Za jakiś czas oczom naszym ukażą się otwarte przestrzenie wokół Novo-Kholmogory, po których hula wiatr i zło. Kiedy, trudno w tej chwili powiedzieć, mimo iż pierwszy termin wydania gry to maj tego roku. Jednakże po ciągłych zmianach, wprowadzanych modyfikacjach i usprawnieniach, poprawkach w fabule i grafice, sądzę, że jest to termin bardzo mało realny.

Mimo wszystko myślę, że należy zapamiętać ten tytuł. Jeśli już nie ze względu na radosną możliwość strzelania do wszystkiego, co poruszy się w zasięgu naszej broni, to chociażby z chęci poczucia tego cudownie porażającego klimatu grozy, jaki powinien zawładnąć naszymi sercami i umysłami w czasie wędrówki z wielebnym Aronosem. I dlatego warto będzie sięgnąć po dzieło Plutonium Games.

Bolesław „Void” Wójtowicz

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.