Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 maja 2003, 14:33

autor: Łukasz Kasztelowicz

Civil War: War Between the States - zapowiedź

Civil War: War Between the States to strategia czasu rzeczywistego przenosząca nas w czasy Amerykańskiej Wojny Secesyjnej. Gracz może objąć dowodzenie zarówno nad wojskami Unii jak i Konfederacji.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

W roku 1861 armia Stanów Zjednoczonych, znajdująca się na terytorium stanów, które ogłosiły secesję od Unii, została okrążona i całkowicie zniszczona. Upadek Fortu Sumter zwiastował początek najkrwawszej wojny, jaka miała miejsce w północnej Ameryce. W wielu dziedzinach wyznaczała ona wątpliwej jakości standardy prowadzenia zbrojnego konfliktu i negocjacji pokojowych na wiele następnych lat. To właśnie Wojna Pomiędzy Stanami wprowadziła między innymi pojęcie tzw. "bezwarunkowej kapitulacji", które prawie 100 lat później nie da szans Hitlerowi na wyjście z twarzą z jego szaleńczych zapędów opanowania świata. Burzliwy okres 1861-1865 będzie tematem nowej strategii grupy developerskiej Walker Brys Studio i jeśli wszystkie założenia się sprawdzą, może wyznaczyć nowe standardy w dziedzinie historycznych gier wojennych.

Civil War: War Between States ma być wojenną strategią czasu rzeczywistego, która pozwoli nam zarówno wziąć udział w historycznych bitwach tamtego okresu, jak i da możliwość wcielenia się w rolę głównodowodzącego armiami jednej ze stron konfliktu. Gracze będą mogli zmienić historię, poprzez przyjęcie odmiennej taktyki niż ta, o której uczy się na lekcjach historii w szkole, liceum, bądź na uniwersytecie. Sami zdecydujemy, gdzie walczyć, gdzie przesunąć swoje jednostki, kogo zaatakować i kiedy szturmować najważniejsze pozycje wroga. Nie będzie mowy o żadnych wytycznych co do tego, jaki ruch mamy w danym czasie wykonać - gracze powinien więc mieć wolną rękę co do przebiegu całej kampanii. Jak twierdzą autorzy, to od nas zależeć będą ruchy wszystkich jednostek wojskowych danej strony konfliktu, a zadaniem podstawowym każdego głównodowodzącego określoną armią będzie albo skruszenie i krwawe rozprawienie się z południową rebelią, albo odparcie inwazji z północy i udaną secesję z Unią, po to, by Konfederacja przetrwała i umocniła swoją młodą państwowość. Co ważne, autorzy dadzą nam do wyboru, w którym roku chcemy rozpocząć nasze zmagania wojenne, co bardzo urozmaici rozgrywkę. Dalej zaś, naszym zadaniem będzie rozbudowa armii, dbanie o sprawne zorganizowanie szlaków zaopatrzeniowych, niedopuszczanie do utraty najważniejszych miast i osad, jak i dość ogólna kontrola nad aspektami ekonomicznymi Stanów Zjednoczonych bądź Konfederacji.

War Betwen The States prezentuje całkowicie nowe i oryginalne rozwiązania w dziedzinie graficznej wizualizacji pola bitwy. Będziemy mieli więc do czynienia z całkowicie unikalnym enginem trójwymiarowym, który pozwoli autorom odtworzyć wielkie bitwy czasów Wojny Secesyjnej na niespotykaną dotąd skalę. Armie nie będą znały żadnych ograniczeń, ukształtowanie terenu będzie dokładnie odwzorowane , będziemy mogli podziwiać wspaniałe góry, rzeki, pola, lasy, co ma wpływać na przebieg wszystkich bitew, tak jak to miało miejsce w rzeczywistości. Skala gry ma być - jak zapowiadają butnie autorzy – przeogromna, to znaczy mamy mieć możliwość rozegrania bitwy na całym obszarze ówczesnych Stanów Zjednoczonych. Wydaje się to wysoce nieprawdopodobne, ale z drugiej strony bardzo intrygujące i ciekawe. Wschodnie terytoria Ameryki Północnej, na których będą prowadzone działania zbrojne, odwzorowane zostaną za pomocą zdjęć satelitarnych, a wraz ze zmianami pór roku odnotujemy różnice w wizualizacji terenu obejmującego rozgrywkę. Transport naszych jednostek zapewnimy poprzez rozbudowę linii kolejowych oraz wykorzystując szlaki wodne. Szczególnie właśnie kolej ma odgrywać decydującą rolę w rozgrywce, zapewniając możliwość szybkiego przemieszczenia naszych armii z miejsca na miejsce.

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.